کد خبر: ۶۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۴ - 2015July 16
شفا آنلاین>سلامت>مداخلات دهانی-حرکتی بعنوان یک روش غیر‌دارویی، درمانی سودمند در جهت تسریع در دستیابی به تغذیه دهانی مستقل، کاهش مدت زمان بستری، افزایش وزن‌گیری و کاهش نگرانی‌های والدین است.
به گزارش شفا آنلاین،محدثه غلامیان‌ عارفی کارشناس ارشد گفتار‌درمانی گفت : امروزه به‌دلیل پیشرفت‌های پزشکی، میزان زنده‌ ماندن نوزادان نارس افزایش یافته است.

وی گفت: تغذیه دهانی یک فعالیت پیچیده برای نوزادان نارس است که به علت توان عضلانی پایین، کنترل دهانی-حرکتی تکامل نیافته است و بخش اعظمی از کودکان در آغاز تولد قادر به آغاز تغذیه مستقل نیستند.

این کارشناس گفتار‌ درمانی در ادامه خاطرنشان کرد: مداخلات دهانی-حرکتی که در برخی مطالعات توسط متخصصان داخل و خارج کشور مورد بررسی قرار گرفته‌ نشان داده است که مداخلات دهانی-حرکتی بعنوان یک روش درمانی غیر‌دارویی سودمند در جهت تسریع در دستیابی به تغذیه دهانی مستقل حائز اهمیت است.

وی گفت: ملاحظات دهانی-حرکتی بعنوان یک روش غیر‌ دارویی در کاهش مدت‌ زمان بستری نوزادان، افزایش وزن‌گیری نوزادان متولد شده کشور، کاهش نگرانی‌های والدین، حفظ جمعیت سالم و... موثر است و نباید از آن غافل بود.

گفتنی است خدمات توانبخشی که شاخه گفتار‌درمانی یکی از شاخه‌های آن محسوب می‌شود در کشور از کارشناسان مجربی برخوردار است و در کمک به افرادی که اختلالات تلفظی دارند، اختلال در صوت یا حنجره دارند، ناشنوایان که در ارتباط کلامی مشکل دارند، افرادی که در عمل بلع مشکل دارند و... گامهای مهمی برداشته است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: