کد خبر: ۶۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۴ - 2015July 20
رئیس دادگاه بدوی نظام پزشکی خبر داد:
شفا آنلاین- رئیس دادگاه بدوی نظام پزشکی کشور گفت: براساس بررسی های اخیرصورت گرفته ازسوی وزارت بهداشت، 30داروخانه دارای داروهای قاچاق شناسایی وبرایشان پرونده تخلفاتی تشکیل شده که به تازگی دو داروخانه به همین اتهام ازسوی دادگاه نظام پزشکی محکوم شدند.
به گزارش شفاآنلاین ،دکتر ایرج خسرونیا درآستانه برگزاری سمینارمبارزه با داروهای قاچاق وتقلبی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در مورد قاچاق دارو آمار دقیقی در دست نیست اما بر اساس بازرسی های اخیر که توسط وزارت بهداشت از داروخانه ها انجام گرفت متأسفانه حدود 30 داروخانه دارای داروهای قاچاق شناسایی شدندکه پرونده هایشان  به دادگاه  ارسال شد.
وی ادامه داد:بررسی ها نشان میدهد حدود 80 تا 85درصد داروهای قاچاق  تقلبی هستند به ویژه داروهایی که از دبی ، ترکیه وپاکستان وارد می شوند.
وی تصریح کرد: داروخانه ها موظف اند تا داروهای قاچاق نفروشند و کسانی که این کار را می کنند خود به خود محکوم هستند.
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی کشورتصریح کرد:مردم به هیچ عنوان نباید داروهایی که در ناصرخسرو و جلوی برخی از داروخانه ها به فروش می رسد را خریداری کنند. زیرا اغلب َآنها  تاریخ گذشته و تقلبی هستند. ضمن اینکه فروشندگان مربوطه مبالغ قابل توجهی هم ازمردم می گیرند؛ البته مسئولین وزارت بهداشت در این امر رسیدگی می کنند و امیدواریم که همه ازجمله مردم دست به دست هم دهند که بازارسیاه فروش دارو درناصرخسروبرای همیشه جمع شود.

Image result for ‫داروی قاچاق‬‎
رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی کشور هشدار داد: زمانی که دارویی تاریخ گذشته و تقلبی باشد خود به خود عارضه دارد و ممکن است که بر کبد؛ کلیه؛ سیستم خونی مغز و اعصاب نیزاثرات بسیار جدی داشته  باشد.
وی درپاسخ به این سوال که آیا مقدار قاچاق دارو درکشورنگران کننده است یا نه گفت: خوشبختانه قاچاق دارو وتوزیع داروی تقلبی تا اندازه ای نیست که جای نگرانی داشته باشد. زیرا مسئولین دانشگاه ها در این خصوص مشغول کار خود و بازرسی های دایمی مربوطه هستند .ضمن اینکه نباید فراموش کرد در همه کشورها داروهای قاچاق وجود دارد که البته مقدار وجود چنین داروهایی متفاوت است.
به گفته معاون نظام پزشکی تهران ، قدر مسلم با استقبال بیشتر مردم، بالطبع قاچاق دارو هم افزایش می یابد،پس  مردم به هیچ عنوان نباید داروها را به غیر از داروخانه ها ازمحل دیگری خریداری کنند.
خسرونیا تأکید کرد: خواهش می کنم که مردم از طریق اینترنت و تبلیغات از بازارهای غیر رسمی به هیچ عنوان هیچ دارویی را خریداری نکنند.
وی درباره مجازات های موجود برای افرادی که دست به قاچاق دارووتوزیع داروی تقلبی می زنند، نیزگفت: اگر مسئولین ذی ربط مانند داروخانه ها داروی قاچاق بفروشند، حکم آنها بین 3 تا 6 ماه محرویت از کا است.طی روزهای اخیرنیز 2 داروخانه را به همین حکم محکوم کردیم؛ حال اگر افراد غیر پزشک این کار را انجام دهند بالطبع بین 3 تا 6ماه و یا حتی تا یک سال حکم زندانی دارند که البته  فکر می کنم درصورتی که این مجازات ها اجرا شوند کافی است.
رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی کشور یادآور شد: امیدواریم مردم به صحبت ها و پیشنهادات وزارت بهداشت، دانشگاه ها و سازمان غذا و داروبه خوبی گوش فرا دهند و از خرید داروهای غیر مجاز به طور جدی خودداری نمایند.چراکه درصورت مصرف این قبیل داروها سلامت خود واطرافیانشان را به خطرمی اندازند.
گفتنی است سمینار مبارزه با قاچاق دارو، صبح روز هشتم مرداد با همکاری سازمان غذا و دارو و شرکت سانوفی و با حضور ده‌ها تَن از متخصصین دارویی داخلی و سخنرانان خارجی در هتل اوین تهران برگزار می‌شود

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: