کد خبر: ۶۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۴ - 2015July 16
روحانی:
شفاآنلاین:سیاسی>انرژی هسته ای-رییس جمهوری پیام مذاکرات هسته ای را حل و فصل مسائل پیچیده جهانی از طریق مذاکره و تفاهم دانست و تاکید کرد: بی تردید توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی، توافقی برد - برد برای همه طرف های مذاکره کننده بود.

به گزارششفاآنلاین،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در گفت وگوی تلفنی همتای اتریشی خود با وی، روابط تهران -وین را خوب و دوستانه توصیف و تصریح کرد: توافق هسته ای ایران با 1+5 زمینه را برای گسترش و توسعه روابط میان تهران - وین فراهم خواهد کرد.


رییس جمهوری با بیان اینکه توافق تاریخی هسته ای ایران با نام پایتخت اتریش گره خورده و با قدردانی از تلاش های دولت این کشور برای میزبانی نشست های مختلف مذاکرات هسته ای در وین، گفت: اتریش میزبان خوبی برای برگزاری مناسب اجلاس های متعدد جهانی و بین المللی است.

روحانی با اشاره به سفر آتی ریس جمهوری اتریش به تهران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از این سفر استقبال می کند؛ سفری که زمینه ساز تقویت بیش از پیش همکاری های دوجانبه میان تهران - وین خواهد بود و روابط دو کشور را وارد مرحله نوینی می کند.

رییس جمهوری با قدردانی از همتای اتریشی خود به دلیل تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به ایرانیان مسلمان و بویژه دولت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امیدوارم این عید بزرگ بر همه مسلمانان جهان مبارک و مایه برکت و خیر باشد.

هانس فیشر رییس جمهوری اتریش نیز در این مکالمه تلفنی با ابراز خرسندی از پایان مثبت مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی گفت: بی تردید نتیجه این مذاکرات برای جهان و بویژه روابط دو کشور آثار و پیامدهای بسیار مثبتی خواهد داشت.

رییس جمهوری اتریش با تقدیر از تلاش های شبانه روزی هیات مذاکره کننده ایرانی برای به ثمر رسانیدن مذاکرات هسته ای، تصریح کرد: توافق هسته ای به خوبی نشان داد که می توان مهم ترین مسائل جهانی را از طریق گفت وگو و روش های صلح آمیز حل کرد.

وی همچنین پیشاپیش فرا رسیدن عید بزرگ فطر را به همه ایرانیان مسلمان و دولت جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت گفت.

در این مکالمه تلفنی درخصوص اهمیت همایش «بین المللی ایران و اروپا: سرمایه گذاری و تجارت» در هفته آینده در پایتخت اتریش نیز تبادل نظر به عمل آمد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: