کد خبر: ۶۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۴ - 2015July 16
شفا آنلاین>سلامت> يون‌راني: در اين روش، درماتولوژيست از ابزاري براي هدايت جريان الکتريکي خفيفي به سوي دست‌ها و پاها و گاهي زيربغل استفاده مي‌کند، در حالي‌که اين بخش‌هاي بدن غرق در آب هستند. ترجيحا اين درمان‌ها يک‌بار در چند هفته انجام شده که در ادامه تکرر دفعات درمان کاهش مي‌يابد.

به گزارش شفا آنلاین، برداشت غدد عرق: اگر تعريق شديد تنها در زيربغل رخ دهد، برداشت غدد عرق اين ناحيه مي‌تواند کمک‌کننده باشد. اين کار از طريق ليپوساکشن و با يک برش بسيار کوچک قابل انجام است.

v جراحي اعصاب: در بسياري از موارد هيپرهيدروزيس، ممکن است پزشک روندي را توصيه کند که طي آن اعصاب نخاعي کنترل کننده عرق در دست‌ها بريده، سوزانده يا بسته مي‌شوند. در برخي موارد اين کار سبب تحريک بيشتر تعريق در ساير نواحي بدن مي‌شود.

تغيير شيوه زندگي

علاوه بر ضدعرق‌هاي بدون نسخه، پيشنهادات زير نيز مي‌تواند به کاهش تعريق در شما و نيز بوي مرتبط با آن کمک کند:

v روزانه استحمام کنيد. استحمام منظم به جلوگيري از افزايش باکتري‌هاي پوستي کمک مي‌کند.

v پس از استحمام، پاهاي خود را به‌طور کامل خشک کنيد. ميکروارگانيسم‌ها در مناطق مرطوب بين انگشتان پاها رشد مي‌کنند. از پودرهاي مخصوص پا و بدون نسخه براي کمک به جذب عرق کمک بگيريد.

vاز کفش و جوراب با الياف طبيعي استفاده کنيد. کفش‌هايي که از مواد طبيعي مثل چرم تهيه شده‌اند، مي‌توانند به پيشگيري از تعريق پا کمک کنند چرا که به پاها اجازه تنفس مي‌دهند.

v کفش‌هاي خود را به‌طور متناوب تعويض کنيد. کفش‌ها در طول يک شب به‌طور کامل خشک نمي‌شوند، لذا سعي کنيد يک جفت کفش را دو روز پشت سر هم نپوشيد.

v جوراب‌هاي مناسب بپوشيد. جوراب‌هاي نخي و پشمي با جذب رطوبت، به خشک نگهداشتن پاها کمک مي‌کنند. در زمان فعاليت، پوشيدن جوراب‌هاي مخصوص ورزشکاران گزينه مناسبي است.

v جوراب‌هاي خود را به‌طور مرتب عوض کنيد. جوراب و شلوارهاي خود را يک يا دو بار در روز عوض کنيد و در هر مرتبه پاهاي خود را به طور کامل خشک کنيد. ممکن است خانم‌ها ساق‌هاي داراي کف نخي را ترجيح دهند.

v پاهاي خود را آزاد بگذاريد. تا حدامکان پابرهنه باشيد، يا حداقل گاهي پاهاي خود را از کفش بيرون بياوريد.

v از لباس‌هاي با الياف طبيعي استفاده کنيد. از لباس‌هاي تهيه شده از الياف طبيعي مثل نخ، پشم و ابريشم که به پوست شما اجازه تنفس مي‌دهد، استفاده کنيد. در زمان فعاليت ممکن است الياف با تکنولوژي بالا را که رطوبت را از پاهاي شما دور مي‌کند ترجيح دهيد.

vاز تکنيک‌هاي آرام‌سازي استفاده کنيد. تکنيک‌هاي آرام‌سازي مثل يوگا، مديتيشن و بيوفيدبک را مدنظر داشته باشيد. اين موارد در يادگيري کنترل استرس که مي‌تواند تعريق را تحريک کند، به شما کمک مي‌کنند.

پيشگيري

هيپرهيدروزيس مي‌تواند آزاردهنده باشد. ممکن است بخاطر رطوبت دست‌ها يا پاهايتان، براي کار کردن يا انجام فعاليت‌هاي دلخواه خود دچار دردسر شويد. ممکن است به‌خاطر علائم تعريق، احساس شرمندگي کرده يا مضطرب شويد يا دچار کمرويي و انزوا شويد. شايد هم به‌خاطر واکنش سايرين ناراحت و مأيوس شويد. علاوه بر صحبت کردن با پزشک، مي‌توانيد با مشاور يا مددکار اجتماعي يا ساير مبتلايان به هيپرهيدروزيس نيز مشورت کنيد.


 سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: