کد خبر: ۶۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۴ - 2015July 15
شفا آنلاين:سلامت>بیماری ها-خشکی دهان پدیده شایعی است که در ۲۰ درصد جمعیت جهان و در ۵۰ درصد جمعیت سالمندان یافت می شود. این پدیده اغلب بر اثر عوارض دارویی، دیابت های درمان نشده و خوددرمانی ها ایجاد می شود.

به گزارش شفا آنلاين،بزاق دهان با خنثی کردن اسیدها و باکتری های دهان، از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند و آنها را سالم نگه می دارد. اگر بزاق دهان به اندازه کافی تولید نشود، شخص بیشتر در معرض خوردگی دندان و ایجاد حفره در داخل دندان قرار می گیرد.

پزشکان دانشگاه آلبرتا برای جلوگیری از پوسیدگی و خوردگی دندان در بیمارانی که مبتلا به خشکی دهان هستند، خمیر دندان های حاوی فلوراید بالا و فلورایدهای مایع پیشنهاد می کنند زیرا فلوراید باعث کاهش خشکی دهان شده و جایگزینی برای بزاق دهان به حساب می آید. عوارض خشکی دهان را می توان با تغییر در رژیم غذایی کاهش داد. پزشکان پیشنهاد می کنند اجتناب از نوشیدنی های با قند بالا، نوشیدن آب و جویدن آدامس می تواند به تامین رطوبت لازم دهان کمک کند.

معمولا افراد دیر متوجه خشکی دهان می شوند ولی می توان با جویدن حداقل ۱۵ دقیقه آدامس پس از هر وعده غذایی، جریان بزاقی دهان را کنترل و دندان ها را نیز تمیز کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: