کد خبر: ۶۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۴ - 2015July 14
بیانیه مجمع انجمن های پزشکی؛
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>اعضای مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران در بیانیه پایانی دومین نشست کارشناسی خود، از وزارت بهداشت خواستند که در خصوص بودجه سلامت شفاف سازی کند.
به گزارش شفا آنلاین : در این بیانیه که شامل ۹ بند است، موضوعات مختلف حوزه سلامت کشور مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

۱- گرچه نظارت بر تمامی امور پزشکی اعم از دولتی و خصوصی قانونا به عهده وزارت بهداشت است، مجمع انجمن های گروه پزشکی در جهت کمک به این امر و پاک نگاه داشت حرفه و رسیدن به اهداف کلان  آمادگی خود را در جهت همکاری با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و حمایت از اکثریت پزشکان درستکار و تذکر به موارد محدود نامطلوب اعلام می دارد.

۲- وزارت بهداشت در مورد نحوه هزینه کردن بودجه های تخصیص یافته به بخش سلامت و توجیه آن را به طور شفاف اطلاع رسانی کند.

۳- انجمن ها آموزش اخلاق حرفه ای در نظام های آموزشی گروه پزشکی و رشته های وابسته را به عنوان یکی از وظایف اصلی خود پیگیری می نمایند.

۴- مجمع آمادگی خود را جهت حضور فعال و موثر در عرصه رسانه ای کشور و به تصویر کشانیدن ظرفیت های معنوی جامعه پزشکی با نمایش اخلاق و رفتار حکیمانه اساتید و صاحب نظران اعلام می نماید.

۵- مجمع بر حضور گسترده انجمن ها در خدمات اجتماعی و فعالیت های نیکوکارانه مردمی تاکید دارد.

۶- مجمع انجمن ها آمادگی مشارکت نظام مند در ساختار نظام ارجاع، سطح بندی خدمات پزشکی و تدوین راهنمای درمانی بالینی (گاید لاین) را دارد.

۷- استفاده از ظرفیت مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی در تدوین برنامه های راهبردی کلان نظام سلامت در حوزه های آموزشی اجرایی و نظارتی می تواند سبب  تقویت ارتباط درونی نظام سلامت  با مردم و نیاز های بهداشتی درمانی کشور باشد.

۸- مجمع انجمن های علمی آمادگی خود را به عنوان مرجع کارشناسی جهت اعلام نظر مشورتی در بهبود فرایند تهیه و توزیع تجهیزات تخصصی پزشکی ودارویی و بهره وری مناسب در این زمینه اعلام می دارد.

۹- مجمع انجمن ها خواستار توجه ویژه به نقش اساتید علوم پایه و پیراپزشکی و سایر همکاران  جامعه پزشکی از جمله دستیاران و پرستاران شریف درطرح تحول نظام سلامت است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: