کد خبر: ۶۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 11
شفا آنلاين:جامعه پزشکی>نظام پرستاری-رئیس ستاد اجرایی انتخابات نظام پرستاری گفت: نتایج انتخابات به هیئت نظارت اعلام شده و اسامی این هیئت‌ها به شهرستانها فرستاده شده است تا هیئت مدیره‌ها تشکیل و نماینده مجمع عمومی آنها نیز انتخاب شوند.

به گزارش شفا آنلاين،حسن امامی رضوی گفت: نحوه رسیدگی به اعتراضات برگزاری انتخابات پرستاری برعهده هیئت نظارت است که بر تأیید و عدم تأیید کاندیدا پس از برگزاری مطلع است.

وی ادامه داد: ما نتایج انتخابات را به هیئت نظارت اعلام کردیم و اسامی این هیئت‌ها به شهرستانها فرستاده شده تا هیئت مدیره ها تشکیل  شده و نماینده مجمع عمومی آنها نیز انتخاب شوند.

رئیس ستاد اجرایی انتخابات نظام پرستاری گفت: کار تمام حوزه های انتخابی که 118 حوزه مورد تأیید بودند انجام شده است.

امامی رضوی افزود: در چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری 3 هزار و 141 نفر شرکت کردند و اعتراض به نحوه برگزاری در برخی حوزه ها وجود داشته البته در تمام حوزه ها مشکل خاصی نبوده و فقط در یک حوزه اشتباه در برداشت صورت گرفته و سایر حوزه ها تأیید شده‌اند.

چهارمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری ۲۹ خرداد برگزار شد.

در این انتخابات 1492 نفر به عنوان منتخبین اصلی و علی‌البدل در قالب 118 هیئت مدیره انتخاب شدند.از این تعداد 1062 نفر به عنوان اعضای اصلی و 430 نفر به عنوان اعضای علی‌البدل معرفی شده‌اند.

این هیئت مدیره نظام پرستاری 824 نفر (55 درصد) مرد و 668 نفر (45 درصد) زن هستند.

پس از انتخاب هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری باید هیئت رئیسه این هیئت مدیره‌ها انتخاب شوند که این اعضا 9 نفر هستند و متشکل از یک نفر به عنوان رئیس،یک نفر نایب رئیس و یک نفر هم به عنوان دبیر انتخاب است. این اعضا شامل 6 پرستار 2 نفر بهیار و یک نفر کاردان اتاق عمل یا هوشبری است.

در حال حاضر 118 هیئت مدیره نظام پرستاری در کشور وجود دارد و هیئت رئیسه هیئت مدیره‌ها نیز بر اساس انتخابات داخلی باید انتخاب شوند و پس از دریافت اعتبار نامه از سوی هیئت اجرایی وزارت بهداشت، می‌توانند کار خود را آغاز کنند.


فارس



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: