کد خبر: ۶۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۴ - 2015July 13
فوق تخصص جراحی توراکس در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- فوق تخصص جراحی توراکس،بااشاره به شیوع سرطان ریه در کشورتاکیدکرد:سیگاری های قهاروحرفه ای درردیف نخست مبتلایان به این بیماری هستند.

دکتر محمدرضا رضائی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این خبر اظهار کرد: سرطان ریه در سنین بالای 60 سال رخ می دهد که اکثر مبتلایان نیز سیگاری های قهار هستند.

به گفته وی سرطان ریه در مردان بیشتر از زنان است زیرا آنها بیشتر درمعرض عوامل سرطان زا قرار دارند مانند افرادی که در معادن کار می کنند یا سیگار می کشند.

وی با اشاره به این که در سرطان ها ژنتیک نقش اساسی را بازی می کند؛ مصرف الکل، گازهای استنشاقی و... هم در ابتلا به انواع سرطان ها بی تأثیر نیست.

رضائی درباره درمان سرطان ریه نیز به شفا آنلاین گفت: تشخیص در مراحل اولیه حائز اهمیت است زیرا زمانی که تشخیص سرطان در مراحل پیشرفته باشد درمان به شیمی درمانی بسنده می شود و افزایش طول عمر آنچنانی بیمار را در پی نخواهند داشت؛ برای افراد پرخطرنیز اسکرینینگ انجام می شود؛در تشخیص های اولیه می توان با عمل جراحی ضایعه را برداشت یا از روش های غیرجراحی مانند شیمی درمانی نیز استفاده کرد.

به گفته عضو جامعه جراحان ایران، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان ریه در جهان به تعداد جمعیت بین 3 تا 5 درصد است.

سرطان ریه قابل پیشگیری است؟

وی با اشاره به این که سرطان ریه قابل پیشگیری است، به شفا آنلاین گفت: بیمار یابی در مراحل اولیه نقش اساسی را در درمان بازی می کند؛ نکشیدن سیگارنیز در پیشگیری بسیار مهم است ضمن این که تشخیص و درمان بیماری های مزمن ریه که در دوران جوانی رخ می دهد هم در امر پیشگیری مهم است.

فوق تخصص جراحی توراکس تأکید کرد: اغلب مردم یک عمرتلاش می کنند و پول جمع می کنند اما با کشیدن و سیگار و سایر عوامل خطرساز وقتی به سن بالای 50 سال میرسند همه را خرج می کنند تا سلامتی را که با دستان خودشان به خطر انداخته اند به دست آورده اند که در برخی موارد هم متاسفانه جواب نمی دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: