کد خبر: ۶۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 11
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >هماهنگ کننده ارشد برنامه مبارزه با آبولای برنامه عمران ملل متحد گفت: برای مبارزه کامل با آبولا، سه میلیارد و دویست میلیون دلار دیگر در دو سال آینده نیاز است.
 به گزارش شفاآنلاین، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در مبارزه با بیماری آبولا و نیز هماهنگ کننده ارشد برنامه مبارزه با آبولا در بخش برنامه توسعه سازمان ملل ،در نشستی خبری، آخرین وضع مبارزه با این بیماری را یک روز قبل از برگزاری کنفرانس بین المللی بهبود آبولا تشریح کردند.


دیوید نابارو هدف از برگزاری این کنفرانس را نشان دادن ادامه تعهد سازمان ملل و سازمان های جهانی ذیربط به کمک رسانی به مناطق و کشورهای مبتلا به آبولا خواند و گفت: ادامه پشتیبانی بین المللی برای بهبود آینده کشورهای مبتلا به آبولا و عمل به تعهدات مالی، نیز مورد توجه این کنفرانس خواهد بود.

وی افزود: برنامه های دراز مدت کشوری و منطقه ای برای ترمیم و جبران خسارتهای وارده از شیوع ویروس آبولا در دستور کار است و مدت زمان اولیه آن بازه زمانی دو ساله خواهد بود.

وی تاکید کرد: هرچند موارد جدید آبولا ثبت می شود، اما اکنون قادریم آنها را تا عامل اولیه دنبال و برای درمان آن اقدام کنیم.

دیوید نابارو با اشاره به همکاری های بین المللی و بسیج همه کشورها و سازمانهای بین المللی برای مبارزه با این ویروس گفت: آبولا در بیشتر مناطق از بین رفته است و روند ترمیم و بهبود آن آغاز شده است.

وی تعداد موارد ثبت شده را از نه تا سی و پنج نفر در هفته متغیر دانست و گفت: متاسفانه با ثبت تنها پنج مورد جدید در لیبریا در ده روز گذشته، این کشور از فهرست کشورهای عاری از آبولا خارج شد.

فرستاده ویژه دبیرکل همچنین گفت: باید موسسات و مراکز بهداشتی احیا و خدمات درمانی و بهداشتی دوباره ارائه شوند.

دیوید نابارو افزود: مدارس نیز باید دوباره باز شوند و همه فعالیت هایی که برای یک زندگی با نشاط و ایمن الزامی است، باید دوباره در کشورهای مبتلا به آبولا احیا شوند.

ابولا ریشه کن می شود؟

فرستاده ویژه دبیرکل از اظهار نظر قطعی درباره ریشه کنی آبولا خودداری کرد ولی گفت: اطلاعاتی که از امروزه برای مبارزه با آبولا  در دست داریم، بیشتر از همیشه است و مسائلی که کمتر از دو ماه پیش، سوالی غیرقابل توجیه برای ما بود، اکنون تعریف شده و قابل درک است.

دیوید نابارو افزود: اکثر مواردی که ثبت می شوند، نتیجه ارتباط با افرادی است که قبلا به این ویروس گرفتار شده اند، بنابراین عجب و غیرقابل توجیه نیست و میتوان با آن مقابله کرد.

هماهنگ کننده ارشد برنامه مبارزه با آبولا در برنامه عمران ملل متحد نیز در این نشست خبری با اشاره به چالشهای پیش رو در مبارزه با آبولا گفت: هدف ما این است که هیچ مورد جدیدی دیگر ثبت نشود.

سونیل سایگال افزود: اما دستیابی و حفظ چنین وضعی به این شرط است که کشورها آماده همکاری باشند و قویتر از قبل به مسیر توسعه قبل از شیوع ویروس بازگردند.

وی با اشاره به همکاری سازمان ملل با اتحادیه آفریقا، بانک توسعه آفریقا، بانک جهانی، بانک توسعه اسلامی و اتحادیه اروپا در زمینه تامین نیازهای مالی باقی مانده برای مبارزه کامل با آبولا، رقم مورد نیاز در دو سال آینده را سه میلیارد و دویست میلیون دلار دانست تا اختلاف های تعهدات اولیه و مبلغ های دریافتی را پوشش دهد.



بودجه های درخواستی برای مبارزه با آبولا

سونیل سایگال در پاسخ به سوالی درباره درخواست هفتصد میلیون دلاری سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با آبولا نیز گفت: مبلغ سه میلیارد و دویست میلیون دلار کاملترین بودجه درخواستی برای مبارزه با آبولاست و درخواستهای گروههای زیر مجموعه مانند سازمان بهداشت جهانی را نیز شامل می شود.

وی به شروع به کار مذاکرات فنی از روز پنجشنبه خبر داد و گفت: اطلاعات بیشتر از درخواستهای کشورهای گینه، لیبریا و سیرالئون از سوی سران این کشورها در کنفرانس روز جمعه مطرح خواهد شد.

کنفرانس بین المللی بهبود آبولا روز جمعه دهم ژولای (نوزدهم تیر) با حضور سران کشورهای آفریقائی مبتلا به آبولا در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد.

روسای جمهور کشورهای گینه، لیبریا و سیرالئون، نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و رئیس اتحادیه آفریقا در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: