کد خبر: ۶۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۴ - 2015July 10
شفاآنلاین :سلامت >دومین اجلاس وزاری بهداشت سازمان همکاری شانگهای با حضور وزرا و مقامات بهداشت روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان ، ازبکستان، هند و جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

به گزارش شفاآنلاین، این اجلاس روز پنجشنبه برگزار و بحث در مورد موضوعات مربوط به سلامت، امنیت بهداشتی، مبارزه با محصولات بهداشتی جعلی و غیر استاندارد در دستور کار آن قرار داشت.

محسن اسدی لاری، قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل وزارت بهداشت ایران، در سخنانی در این اجلاس با اشاره به برنامه های جمهوری اسلامی ایران در عرصه سلامت و امنیت بهداشت، بر ضرورت همکاری کشورها در زمینه های مختلف سلامت و مبارزه با داروهای قاچاق و غیر استاندارد تاکید کرد.

وی همچنین خواستار همکاری در زمینه تحقیقات ، طراحی نظام بهداشتی، توسعه منابع انسانی و آموزش پزشکی بین کشورها شد.

قائم مقام وزیر بهداشت کشورمان پیشنهاد ایجاد دبیرخانه دائم برای همکاری های سلامتی در سازمان شانگهای را ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

اسدی لاری در حاشیه این اجلاس با معاون وزیر بهداشت روسیه و برخی وزرا و نمایندگان بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به صورت جداگانه دیدار و در خصوص توسعه همکاریهای فیمابین گفت وگو کرد.

سازمان همکاری شانگهای که از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است، شامل شش عضو اصلی یعنی روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان و پنج کشور ناظر یعنی هند، پاکستان، ایران، افغانستان و مغولستان است و بلاروس، ترکیه و سریلانکا شریک گفت وگو هستند.

اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای روز جمعه در شهر اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه برگزار شد .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: