کد خبر: ۶۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۴ - 2015July 09
شفا آنلاین>سلامت>سرپرست واحد برنامه‌ریزی جذب و فراخوان اهدا کنندگان خون در سازمان انتقال خون با تاکید بر این مطلب که اهدای خون باید به صورت یک برنامه مداوم باشد، گفت: نیاز به خون در تمام روزهای سال وجود دارد به همین دلیل بهتر است که اهدا کنندگان در طول سال و با برنامه‌ریزی دقیق، اهدای خون به صورت یک برنامه مداوم را مدنظر داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین- نیما هامون گفت: بسیاری از افراد جامعه به دلیل آموزه‌های دینی، اعتقادات و تفکرات خود در شب‌های قدر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند، اما به دلیل اینکه نیاز به خون هر روز وجود دارد، باید مراجعه کنندگان را به روزهای دیگر سال هم هدایت کنیم تا در روزهای دیگر سال نیز این کار انجام شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه‌ای که وجود دارد در پایگاه‌های اهدای خون مشخصات افراد اهدا کننده ثبت و بر اساس سیستم نوبت دهی به آنها وقت داده می‌شود که این کار در سراسر کشور سازمان‌دهی و به طور متمرکز برای اهدا کنندگان صورت گرفته است.

سرپرست واحد برنامه‌ریزی جذب و فراخوان اهدا کنندگان خون با اشاره به اینکه اهدا کنندگان خون نقش مدیریتی دارند، اظهار کرد: اهدای خون در ماه محرم، اربعین و ماه رمضان بسیار افزایش می‌یابد و ممکن است که افراد این کار را به عنوان یک نذر انجام دهند؛ در صورتی که نیاز به خون در همه روزهای سال وجود دارد و افراد با نقش مدیریتی خود می‌توانند مشخص کنند که بهتر است در چه ساعتی و در چه روزی برای اهدا به مراکز مراجعه کنند.

هامون، اهدای خون را به طور معمول در مردان 3 ماه یکبار و در زنان 4 ماه یکبار دانست و گفت: اهدا کنندگان در فواصل این چند ماه، نمی‌توانند خونی اهدا کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود با توجه به اینکه نیاز به خون در تمام روزهای سال وجود دارد، بهتر است که مراجعه کنندگان تنها به روزهای خاصی از سال اکتفا نکنند و به طور مداوم برای خون‌دهی به مراکز مراجعه کنند.

وی در پایان تصریح کرد: برای ارائه بهتر، راحت‌تر و سریع‌تر خدمات به اهداکنندگان خون در مراکز اهدای خون سراسر کشور، توصیه می‌شود که این کار نیک را در طول سال انجام دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: