کد خبر: ۶۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۴ - 2015July 09
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>یک فنجان چای دارچین تنها ۲ کالری انرژی دارد و اگر به عنوان جایگزینی برای نوشیدنی های دیگری همچون نوشابه مصرف شود، باعث کاهش مصرف کالری می شود.
به گزارش شفا آنلاین : دارچین ادویه ای گیاهی است با عطر شیرین و گرمای ملایمی به پای سیب و کدو تنبل می دهد اما می توان از آن برای تهیه ی یک چای معطّر هم استفاده کرد.


چوب دارچین که برای تهیه ی چای دارچین به آن نیاز داریم، از درخت دارچین گرفته می شود. چای دارچین کالری پایینی دارد و می تواند به تنظیم قند خون کمک کند که این خود باعث مصرف کالری کمتر و لاغری می شود.

 


کاهش مصرف کالری و لاغری

یک فنجان چای دارچین تنها ۲ کالری انرژی دارد و اگر به عنوان جایگزینی برای نوشیدنی های دیگری همچون نوشابه مصرف شود، باعث کاهش مصرف کالری می شود.
یک فنجان نوشابه ۱۲۶ کالری انرژی دارد.

در طول یک سال، نوشیدن هفته ای یک بار چای دارچین به جای نوشابه، باعث کاهش وزن یک کیلویی می شود زیرا کاهش هر ۳۵۰۰ کیلوکالری، باعث کاهش وزن ۰٫۵ کیلوگرمی می شود.

 


کاهش مصرف قند اضافی و لاغری

تندی و عطر طبیعی چای دارچین به این معناست که نوشیدنی طبیعی شما به اندازه ی کافی طعم دارد و نیازی به اضافه کردن شکر نیست. این چای به طور طبیعی فاقد قند است بنابراین جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های شیرین شده است.


به عنوان نمونه، هر فنجان نوشابه دارای ۳۳ گرم قند است و مصرف چای دارچین به جای آن، باعث می شود ۳۳ گرم قند کمتر مصرف کنید. برنامه ی غذایی سرشار از قند فرآوری شده به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. کارشناسان توصیه می کنند روزانه بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ کالری قند اضافی مصرف نکنید.

 

 


کنترل قند خون  و لاغری

تحقیقی در سال ۲۰۱۱ منتشر شد که تأثیر دارچین بر روی قند خون را بررسی کرده بود. در طب سنتی چینی، از دارچین که سرشار از پلی فنول ها است، برای درمان قند خون بالا و قند خون ناپایدار استفاده می شود.


محققان دریافتند که مصرف دارچین در برنامه ی غذایی باعث کاهش قند خون و نوسانات قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ یا افراد مستعد ابتلا به این نوع دیابت می شود؛ افزایش قند خون و ناپایداری میزان قند خون دو نشانه ی مرتبط با چاقی هستند. ثبات میزان قند خون به کاهش هوس های غذایی و افزایش انرژی پایدار کمک می کند که هر دوی این عوامل، در کنترل وزن و لاغری مؤثر هستند.

 


نحوه ی دم کردن چای دارچین

برای تهیه ی چای دارچین می توانید از چوب کامل دارچین، تکه های خرد شده ی آن و یا پودر دارچین استفاده کنید.

برای درست کردن چای با استفاده از چوب های کامل، باید آب را بجوشانید و چوب دارچین را در آن بیاندازید. یک لیوان آب را بجوشانید، سپس، یک تکه ی چوب دارچین را درون آن بیندازید و اجازه دهید دو دقیقه با آن بجوشد؛ سپس، مایع را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید که چوب دارچین ۱۰ دقیقه ی دیگر در آب بماند.

 


برای تهیه ی چای با استفاده از چوب های خرد شده، یک قاشق غذاخوری از تکه های دارچین را به همین ترتیب در آب بجوشانید اما بگذارید کمتر از ۱۰ دقیقه در آب بماند. اگر چوب ها را در آب نمی جوشانید، بگذارید ۱۰ دقیقه در آب جوش بمانند.
اگر از پودر دارچین استفاده می کنید، یک قاشق چای خوری از آن را داخل یک لیوان آب جوش بریزید، ‌آن را خوب هم بزنید. قبل از نوشیدن،  دو دقیقه صبر کنید تا دارچین ته نشین شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: