کد خبر: ۶۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۴ - 2015July 08
رئیس سازمان انتقال خون کشور در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس سازمان انتقال خون کشور گفت: جایگاه ایران در اهداء خون در منطقه خاورمیانه و مدیترانه شرقی اول و در آسیا نیز جزء 5 کشور برتر است.

دکتر علی اکبر پورفتح اله در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: فرهنگ اهداء خون در مردم ما از زمان جنگ تحمیلی نهادینه شده است.حال آنکه یکسری از مردم ما به دلیل اعتقادات مذهبی نذر خون دارند و مردم ایران از جهت اهداء خون جزء سالم ترین اقشار مردم دنیا هستند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 2 میلیون و 570هزار نفر جهت اهداء خون مراجعه کردند که از این تعداد 2 میلیون و 73هزار نفر موفق به اهداء خون شدند.

جایگاه ایران از لحاظ اهداء خون در منطقه و جهان

به گفته وی ایران جزء کشورهایی است که زودتر از موعد مقرر به اهداء خون صد در صد داوطلبانه رسیده است و ما جزء کشورهایی هستیم که نزدیک به 15 سال است اهداء عضو داوطلبانه داریم؛ در حال حاضرنیز 60 کشور اهداء خون داوطلبانه دارند که ایران جزء بهترین های آنها ست.

وی درباره این که خون های اهدایی مردم برای چه بیمارانی مورد استفاده قرار می گیرد، به شفا آنلاین گفت: بیشرین خون ها برای بیماران تالاسمی، بیماران خاص، دیالیزی، جراحی های قلب باز و زنان و زایمان، ارتوپدی و شکستگی ها و سوانح و تصادفات و بیماری های مزمن مورد استفاده قرار میگیرد.


Image result for ‫انتقال خون‬‎

وی تأکید کرد: به علت این که 90 درصد مردم ما گروه خونی مثبت دارند و تنها 10 درصد مردم گروه خون منفی دارند و در آن 90 درصد تنها 7درصد AB+ هستند در نتیجه در حال حاضر در استان تهران این گروه خونی را کم داریم؛ اما نه این که با کمبود مواجه باشیم بلکه دوست داریم ذخایر این گروه خونی بیشتر شود؛ بنابراین تقاضا می شود که گروه های خونی منفی هم بیشتر خون اهداء کنند.

دکترپورفتح الله درپایان ازمردم خواست دراین ایام پرخیروبرکت به خصوص ازاهدای خون سالم برای نجات هزاران هموطن نیازمند دریغ نکنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: