کد خبر: ۶۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۴ - 2015July 06
شفاآنلاین:جامعه>موفقیت>از بزرگی پرسیدند برای موفقیت در زندگی، عشق و عاطفه مهم تر است یا تدبیر و کار، پاسخ داد اگر بر دوچرخه‌ای سوار باشید، کدام چرخ اهمیتش برای شما بیشتر است؟
بسیاری چیزها در پیروزی انسان مشارکت دارد، نخستین آنها برگزیدن هدف خوب است یعنی آنچه خوبی شخص و خیر او در جهان فانی و جهان باقی در آن باشد و این میسر نیست مگر با توجه به خیر دیگران و اطاعت از خداوند، دو دیگر آنکه فرد باید روش‌هایی را به کار ببرد که شایسته باشد، همیشه هم هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.
 موفقیتی که با نادرستی کسب شده باشد بی‌اعتبار است. سپس باید در روش مداومت و استقامت داشت و با نرمی اما مداوم به پیش رفت: «به نرمی توان رخنه در سنگ کرد.»
معصومین علیهم السلام این حکمت را به صورت‌های گوناگون تأکید فرموده‌اند که کسی که دو روز او مساوی باشد ضرر کرده است باید آموخت و آموخته‌ها را هم به کار برد تا به جلو رفت. گاه ممکن است با این همه مقصود حاصل نشود در آن صورت ضمن بازبینی همه موارد ذکرشده باید به این نکته هم فکر کرد که شاید صلاح در آن بوده است که صبر کنیم و یا اصولاً هدفی که برگزیده ایم مناسب حال ما نیست. به هر حال باید دانست که فرد موفق آن نیست که هرگز شکست نمی‌خورد، بلکه کسی است که پس از هر شکست بار دیگر از جا برمی خیزد و هدف خویش را دنبال می‌کند.
چو دانا نماید به کاری درنگ
به پیروزی آرد جهانی به چنگ
همه کارها در فروبستگی
 گشاید و لیکن به آهستگی
 (فردوسی)
دکتر فربد فدائی-  روانپزشک / مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
ایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: