کد خبر: ۶۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۴ - 2015July 05
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>سلامت>نماینده موقت یونیسف در ایران اعلام کرد: وابستگی و نزدیکی سازمان جوانان هلال احمر سبب می شود، اشتیاق مضاعفی برای همکاری با سازمان جوانان هلال احمر داشته باشیم.
به گزارش شفا آنلاین : آزیو جانی مورتزی در دیدار با رییس سازمان جوانان هلال احمر، وحید قبادی دانا گفت: برنامه های معاونت آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر بر اساس اصول و اهداف و استراتژی های فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر طرح شده است.

مورتزی در ادامه در خصوص برنامه ریزی های یونیسف گفت: ما یک برنامه پنج ساله با دولت ایران داریم و بر مبنای آن و اهداف آن، با همکاری سازمان هایی با اهداف مشترک، برنامه های دوسالانه برگزار می شود.

وی در خصوص اهمیت اجرای برنامه های مشترک با سازمان جوانان هلال احمر اظهار کرد: همکاری ما با هلال احمر نسبت به همکاری با سازمان های دیگر اهمیت بیشتری دارد و به همین خاطر اشتیاق مضاعفی برای انجام برنامه ها با شما داریم چون در سازمان جوانان ارتباط نزدیک تری با کودکان و نوجوانان می توان برقرار کرد و اثرگذاری آن هم حتما سریع تر و بیشتر خواهد بود.

مورتزی در خصوص برنامه های یونیسف توضیح داد: برنامه های یونیسف که در سال 2015 در نظر گرفته شد، چهار قسمت عمده دارد. ایجاد حیطه ای موفق برای افزایش آگاهی جوانان و نوجوانان، ارتقای امنیت جاده ای و پیشگیری از حوادث ترافیکی و جاده ای، پیشگیری از اصول و مصرف مواد مخدر و اچ آی وی در میان گروه های پرخطر، ارتقای ظرفیت های راهبری در میان نوجوانان و جوانان و ارتقای ظرفیت های سازمانی در حمایت از کودکان در شرایط بحران از جمله این برنامه هاست.

وی در خصوص اهمیت اجرای برنامه های آمیخته به نوآوری در سازمان یونیسف گفت: یونیسف اخیرا به خصوص در حوزه نوجوانان که گروه خاص تری هستند، بر روی نوآوری تاکید بسیاری دارد و امیدواریم برنامه پیشگیری از حوادث ترافیکی و برنامه لیدر شیپ بر همین اساس طراحی و اجرا شود.

در ادامه وحید قبادی دانا با تشریح فعالیت های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: ما در سازمان تحت استراتژی های 2020 و استراتژی مداخله جوانان یا YES به مبحث لیدرشیپ به صورت ویژه ای می پردازیم.

قبادی دانا افزود: در استراتژی YES به سه هدف و قانون با عناوین جوانان به عنوان داوطلب، جوانان به عنوان آموزش گیرنده و جوانان به عنوان رهبر یا لیدر اشاره شده است که در تمامی برنامه ها باید به آنها توجه داشته باشیم.

وی افزود: در برنامه جوان به عنوان رهبر باید برنامه هایی داشته باشیم با موضوع رهبری و خوشبختانه این موضوع در هر دو سازمان مشترک است و بر همین اساس بحث لیدرشیپ فرصت خوبی است و در این زمینه برنامه آن را داریم.

قبادی دانا در ادامه گفت: در بحث تصادفات هم پارسال کمپین پیشگیری از تصادفات برگزار شد و در این زمینه هم می توان همکاری مشترکی داشت.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر همچنین در خصوص بحث پیشگیری از بیماری هایی نظیر اچ آی وی نیز توضیح داد با همکاری وزارت بهداشت برنامه هایی قرار است اجرا شود که سازمان یونیسف هم می تواند در این خصوص با سازمان جوانان هلال احمر همکاری داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: