کد خبر: ۶۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۴ - 2015July 03
شفا آنلاين:سلامت>بیماری ها-براساس برآوردها شیوع آرتروز حدود پنج برابر آرتریت روماتوئید بوده و البته این آمار در سنین بالا به ویژه در افراد بالای 60 سال، بیشتر است.

به گزارش شفا آنلاين،علی فرزادی فر فوق تخصص روماتولوژی اظهارداشت: آرتروز شایع‌ترین بیماری مفاصل و آرتریت روماتوئید شایع‌ترین بیماری التهابی مفاصل است و شیوع نسبتا متفاوت و غیر یکسانی در بین مردم دارند.


وی با بیان اینکه آرتروز در تمام سنین از آرتریت روماتوئید شایع‌تر است، تاکید کرد: بر اساس برآوردها شیوع آرتروز حدود پنج برابر آرتریت روماتوئید بوده و البته این آمار در سنین بالا به ویژه در افراد بالای 60 سال، بیشتر است.

فرزادی فر تصریح کرد: آرتروز در سنین بالای 60 سال بیشتر مشاهده می‌شود و بر اساس برخی از آمارها، به طور متوسط 20 تا 30 درصد مردم در سنین سالمندی از این بیماری رنج می‌برند.

وی خاطر نشان کرد: برآورد می‌شود که میزان شیوع آرتریت روماتوئید در سنین سالمندی کمتر از پنج درصد باشد و اغلب افرادی که دچار این بیماری شده‌اند دچار محدودیت‌های حرکتی از جمله در ناحیه دست‌ها به ویژه مفاصل دست‌ها، انگشتان و مچ دست هستند.

فرزادی فر با اشاره به اینکه آرتروز در بین جوانان نیز شایع شده است، اظهارداشت: بلند کردن اجسام سنگین، انجام ورزش‌های سنگین، نداشتن تحرک بدنی، بالا و پایین رفتن از پله‌ها به ویژه اگر به صورت مداوم باشد و حتی تغذیه نادرست و غیر اصولی از مهمترین دلایل شیوع آرتروز در بین افراد جوان است.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: