کد خبر: ۶۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 02
شفاآنلاین:سلامت>درمان>معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تحت پوشش قرار دادن دستگاههایی که به تشخیص سریع و به موقع بیماری کمک می کند به نفع سازمانهای بیمه گر است براین اساس حمایت بیمه ها از دستگاه قند خون نقش موثری در پیشگیری و کنترل دیابت دارد.
به گزارش شفا آنلاین : رسول دیناروند در مورد عدم حمایت بیمه ای از تجهیزات جدیدی مثل دستگاه های تست قند خون که متخصصان بر نقش آنها در کنترل بیماری نیز مهر تائید می زنند، گفت: این واقعیت است که سازمان های بیمه گر، بیمه داروی بیماران دیابتی را پذیر فته اند.
وی افزود: متاسفانه بیمه ها ، دستگاه های تست قند خون و نوارهای آن را مشمول حمایت خود قرار نداده اند در حالی که بر اساس یک سنت رایج، بیمه ها از خدمات جدید، کمتر حمایت می کنند.
دیناروند افزود: بیمه ها می توانند از طریق تسریع در تحت پوشش قرار دادن خدمات و دستگاه هایی که باعث تشخیص زودتر بیماری مردم می شود، سود و منفعت خوبی کسب کنند چرا که با این اقدام آگاهانه سایر هزینه های آنان کاهش می یابد.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر قند خون فرد دیابتی کنترل نشود، هزینه مالی فرد بیمار برای بیمه و نظام سلامت به مراتب بیشتر از زمانی است که فرد بتواند قند خونش را مدیریت کند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد متقاعد کردن بیمه ها برای تحت پوشش قرار دادن تجهیزات پزشکی بویژه از دستگاه سنجش قند خون، گفت: سازمان های بیمه گر زیرمجموعه وزارت بهداشت نیستند و این وزارتخانه نیز به عنوان یک عضو در شورای عالی بیمه حاضر است و تنها در حد یک رأی می تواند از این موضوع حمایت کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: