کد خبر: ۶۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 02
شفاآنلاین:به طور کلی اکثر محصولات تبلیغ شده در رسانه ها به ویژه شبکه های ماهواره ای صرفا محصولات تجاری و با هدف سوددهی برای تولید کننده می باشند و اثرات آنها بر سلامت و به ویژه مواردی مانند کاهش وزن و رژیم های لاغری به خوبی و در چارچوب مطالعات علمی بررسی نشده است.
فرایند افزایش وزن و چاقی  طی سال ها و با داشتن سبک زندگی ناسالم ، فعالیت بدنی محدود و استفاده مفرط از منابع چربی و کربوهیدرات ها مازاد بر نیاز بدن به وجود می آید.ضمن اینکه انتظارهایی مانند کاهش وزن سریع و کوتاه مدت و به ویژه با مصرف یک ماده غذایی خاص به دور از منطق بوده و بسیاری از روش های تبلیغ شده در این زمینه دارای عوارض متفاوت بر سلامت فرد در طولانی مدت می باشند.


اثرت مواد خوراکی مانند انواع چای های گیاهی ، قهوه ، و دیگر مواد غذایی در مطالعات موجود مورد بررسی قرار گرفته اند و اثرات متفاوتی بر میزان کاهش وزن و پایداری آن گزارش شده است.

چای سبز می تواند بر بیماری های قلبی، پیشگیری از پوسیدگی های دندانی ، استرس ، خستگی مزمن ، اختلالات پوستی و بهبود آرتریت تا حدی موثر باشد. اما نکته قابل توجه در مورد مصرف چای سبز تبلیغات گسترده مبنی بر اثرات آن بر کاهش وزن است.  بر خلاف ادعاهای موجود چای سبز تنها می تواند اثرات کوچک و غیر چشمگیری در کاهش وزن افراد چاق داشته باشد و به عنوان ماده کاهنده وزن قابل توصیه نمی باشد.
‫چای سبز‬‎ ile ilgili görsel sonucu

اگرچه این مواد ممکن است در برخی رژیم های غذایی جهت کاهش وزن گنجانده شوند اما باید در نظر داشت عامل اصلی و مهم در کاهش چاقی تغییر سبک زندگی فرد به همراه یک رژیم متعادل محدود از کالری می باشد . نکته دیگر نحوه تهیه این مواد غذایی است. توصیه می شود افرادی که تمایل به مصرف این مواد دارند از انواع بسته بندی و استاندارد داخلی استفاده نمایند تا از سلامت و خلوص محتویات اطمینان داشته باشند.
دکترمهدی شادنونش-متخصص تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: