کد خبر: ۶۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۴ - 2015June 30
شفاآنلاین:سلامت>ورزش مي تواند از تجمع چربي جلوگيري كند و باعث سوخت و ساز راحت تر چربي در بدن شود، به طوري كه ورزشكاراني كه روزه مي گيرند مي توانند انرژي مورد نياز خود را از سوختن چربي ها تامين نمايند.
به گزارش شفاآنلاین، ورزشكاران مي توانند با يك برنامه غذايي غني، انرژي مورد نياز را براي فعاليت هاي ورزشي و حفظ ساختار بدني در طول ماه مبارك رمضان به دست بياورند.

 فراموش كردن ورزش در اين ماه نه تنها به حفظ سلامت و قواي بدني افراد كمك  نمي كند، بلكه مشكلاتي مثل اضافه وزن و كاهش توده عضلاني را به همراه خواهد داشت.

 لذا توصيه مي شود كه ورزشكاران حرفه اي ورزش خود را با شدت ادامه دهند؛ اما ورزشكاران آماتور و افراد عادي روزه دار با كاهش شدت تمرين هاي ورزشي مي توانند همچنان فعال باشند و در عين حال انرژي خودشان را از دست ندهند.

تداوم ورزش راهي مناسب براي حفظ سلامت و لذت بردن بيش تر از ماه مبارك رمضان است. اگر فرد اصول تغذيه اي صحيح را رعايت كندمي تواند در كنارروزه داري به ورزش منظم و ملايم نيز بپردازد و اين طوري سلامت جسم خود را تأمين كند.

يكي از فلسفه هاي روزه داري، سلامت جسماني و روحي است كه به تناسب اندام افراد كمك مي كند و باعث مي شود سوخت و ساز بدن انسان بهتر انجام شود. بافت چربي اگر كه بافت فعال و موثر در بسياري از فرايندهاي سوخت و سازي بدن نظير ذخيره انرژي است؛

ولي از نظر ورزشكاران اين بافت چربي، بافتي است كه كاهش درصدي از آن ها مي تواند به افزايش كارايي آن ها كمك مي كند به عنوان مثال در ورزش هايي نظير فوتبال، كاهش درصد بافت چربي بدن مي تواند كمك كند كه بازيكن سرعت و چابكي خودش را بالا ببرد و يا در وزش هايي مانند پرورش اندام، كاهش بافت چربي به ويژه چربي زير پوستي مي تواند در بهبود ظاهر عضلات آن ها موثر باشد؛

اما دقت كنيد كه كاهش بافت چربي باعث مي شود كه بسياري از فعاليت هاي ورزشي با هدف تناسب اندام و كم كردن بافت چربي صورت گيرد.

در طي روزه داري با توجه به اين كه از زمان سحر تا افطار هيچ تركيب غذايي مصرف نمي شود، لذا بدن مجبور است از ذخاير انرژي خودش به ويژه بافت چربي استفاده كند.

در واقع روزه گرفتن در صورت داشتن رژيم غذايي مناسب با كاهش ذخاير چربي كه در طول سال ذخيره شده، همراه است؛ و همين موضوع مي تواند از فشردگي و انباشت چربي نيز جلوگيري كند و سلامتي و تناسب اندام فرد را هم به ارمغان بياورد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: