کد خبر: ۶۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۴ - 2015June 28
معاون سازمان غذا و دارو بیان کرد:
شفاآنلاین:سلامت>درمان>معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، خواستار حمایت دولت از داروخانه ها برای تجهیز به دستگاه های بارکد خوان شد.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر اکبر عبدالهی اصل در ارتباط با نداشتن دستگاه های بارکد خوان در داروخانه ها برای استعلام اصالت دارو، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو انتظارات زیادی از داروخانه ها به عنوان تنها ارائه دهندگان خدمات دارویی در نظام سلامت کشور دارد.

وی مهمترین این انتظارات را ارائه داروی اصیل به معنی اینکه داروی غیرتقلبی که از مسیر توزیع، نگهداری و عرضه قانونی تهیه شده باشد به بیمار در محیطی سالم، ایمن و عاری از تنش و ارائه اطلاعات دارویی مناسب شامل احتیاطات، موارد منع مصرف، شرایط نگهداری، تداخلات با سایر داروها و با غذاهایی که بیمار مصرف می کند، مصرف در بارداری و شیردهی دانست.

عبدالهی اصل خاطر نشان نمود: امروزه توقع ایجاد سیستم های دیجیتال رهگیری و ردیابی دارو و نسخه الکترونیک نیز به این انتظارات افزوده است.

وی افزود: در حال حاضر اقتصاد بسیاری از داروخانه ها تحت الشعاع سیاست های نظام سلامت قرار گرفته و دولت برای حمایت از مردم و کنترل هزینه های پرداختی خود، با پوشش بیمه ای، دادن یارانه و کنترل شدید قیمت شرکت های داروسازی داخلی، قیمت عرضه را پایین نگه داشته است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با طرح این مطلب که در صورت الزام اگر داروخانه ها بخواهند چنین سیستمی راه اندازی کنند برخی از آنها باید فروش یک ماهه خود را برای این کار اختصاص دهند، تصریح کرد: اگر دولت در این باره از داروخانه ها توقعی دارد باید هزینه اش را هم بپردازد چر ا که نه بیمه ها توان پرداخت همین داروهای عادی را دارند اگر هم مقرر شود که از مردم اخذ گردد دشواری آن متوجه مردم خواهد گردید، لذا این معضلی است که با آن مواجه هستیم.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: