کد خبر: ۶۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۴ - 2015June 28
رئیس مرکز تحقیقات سرطان های کلیه و مجاری ادرار در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس مرکز تحقیقات سرطان های کلیه و مجاری ادراردانشگاه علوم پزشکی تهران در پی مرگ رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: بی شک گسترش فرهنگ استفاده از پیوند مرگ مغزی یکی از یادگارهای مرحوم قاسمی است.

دکتر محمدرضا نوروزی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد:مرحوم قاسمی یکی از خادمان بیماران کلیوی بود که نقش بسزایی در تشکیل و گسترش انجمن حمایت از بیماران کلیوی داشت اما متاسفانه سرانجام خودنیز به خاطرابتلای طولانی مدت به بیماری حاد کلیوی به رحمت خدا رفت.

وی تأکید کرد: ما به عنوان جراحان کلیه نقش این فرد ارزشمند را ستایش می کنیم و از خداوند متعال علو درجات را برای وی خواستاریم.

عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی کشور تصریح کرد: مرحوم مصطفی قاسمی به عنوان فردی که خود طعم و رنج نارسایی کلیه و درمان های مربوط به آن را چشیده بود با درک درست از بیماران کلیوی سعی نمود با ایجاد یک انجمن NGO به اسم انجمن بیماران کلیوی که بنای آن با کمک افراد خیر و بیماران کلیوی بود در تضمین آلام این بیماران نیز نقش داشته باشد.

تشیع جنازه مرحوم قاسمی

وی همچنین افزود: این انجمن بی شک بزرگترین انجمن NGO در رابطه با حمایت از بیماران کلیوی در سراسرکشور است  که با داشتن حدود 170 دفتروشعبه نمایندگی در سراسر کشور خدمات مختلفی به بیماران کلیوی کشور ارایه می دهد  .ضمن اینکه تمامی این خدمات به صورت غیر انتفاعی ودرراستای حمایت از این بیماران می باشد.

نوروزی ادامه داد: وجود بسیار پربرکت این انجمن موجب شده تا افرادی که در کار درمان این بیماران قرار دارند به راحتی بتوانند نسبت به درمان این بیماران نیز اقدام کنند.

نائب رئیس اسبق شورای عالی نظام پزشکی کشور بیان کرد: نقش بسیار خوب انجمن و شاخه های مربوط به آن در شهرستان به ویژه در امکان پیوند کلیه از افراد زنده و نیز گسترش فرهنگ استفاده از پیوند مرگ مغزی بی شک یادگاری است که از آقای قاسمی و همراهان آنها در انجمن حمایت از بیماران کلیوی به جای مانده که نتیجه و عایدات معنوی آن بی شک در آن دنیا نصیب این عزیز درگذشته خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: