کد خبر: ۶۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۴ - 2015June 27
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>اگر روزه‌دار هستید و دنبال راهی برای رفع عطش و در عین حال می‌خواهید آب مصرفی‌تان کمی طعم‌دار باشد این مطلب به دردتان می‌خورد.
به گزارش شفاآنلاین : اگر روزه‌دار هستید و دنبال راهی برای رفع عطش و در عین حال می‌خواهید آب مصرفی‌تان کمی طعم‌دار باشد این مطلب به دردتان می‌خورد. چند آب ویتامینه و طعم‌دار برایتان داریم که علاوه بر رفع عطشتان جذب ویتامینتان را نیز بالا می‌برند. لطفاً با ما همراه باشید.

 

همزمانی ماه مبارک رمضان با گرم‌ترین روزهای سال مشکل تشنگی و عطش را برجسته‌تر می‌کند. البته که بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی و تأمین آب بدن همان آب است. اما خیلی‌ها طعم آب خالی را نمی‌پسندند. اما واقعیت این است که مصرف روزانه و منظم آب برای هیدراته شدن بدن و حفظ سلامتی لازم است. اگر روزه‌دار هستید و دنبال راهی برای رفع عطش و در عین حال می‌خواهید آب مصرفی‌تان کمی طعم‌دار باشد این مطلب به دردتان می‌خورد. چند آب ویتامینه و طعم‌دار برایتان داریم که علاوه بر رفع عطشتان جذب ویتامینتان را نیز بالا می‌برند. لطفاً با ما همراه باشید.


آب‌های ویتامینه
آب‌های ویتامینه در حقیقت طعم‌دار کردن آب به وسیله‌ی میوه‌های مختلف در منزل است. این آب‌ها علاوه بر رفع عطشتان خوش‌طعم و حاوی ویتامین هستند. تهیه‌ی این آب کار بسیار ساده‌ای است و شما می‌توانید بدون جذب رنگ‌های خوراکی، مواد نگه‌دارنده و دیگر ترکیبات شیمیایی از فواید آب و میوه‌های موجود در آن بهره ببرید.


طالبی و هندوانه شهرت زیادی در رفع عطش دارند به خاطر اینکه سرشار از آب و البته ویتامین و مواد معدنی هستند. این دو میوه طعم فوق‌العاده‌ای به آب می‌دهند. آب هندوانه و طالبی با احتباس آب مقابله کرده و برای تحریک دفع چربی‌ها، پاکسازی بدن و مرطوب نگه داشتن پوست فوق‌العاده است.

 

آب با طعم چای سبز، نعنا و لیموترش
این آب ویتامینه علاوه بر تأمین آب بدن باعث تحریک دفع چربی‌ها نیز می‌شود. اگر از سردرد روزه‌داری و یا بوی بد دهان در این روزها رنج می‌برید نیز می‌توانید به این آب طعم‌دار اعتماد کنید. علاوه بر این آب حاوی چای سبز و دوستان برای بهبود گوارش نیز مفید است. چای سبز را بعد از آماده شدن با نعنا در یخچال قرار دهید تا کاملاً خنک شود. کمی لیموترش در آن بچکانید و میل کنید. می‌توانید این آب طعم‌دار را به صورت ناشتا میل کنید. در روزهای عادی نیز می‌توانید در طول روز نیز از این آب طعم‌دار مفید بهره ببرید.
 

آب با طعم توت‌فرنگی و کیوی
این آب طعم‌دار سرشار از ویتامین است که شما را خنک کرده و عطشتان را از بین می‌برد. آب با طعم توت‌فرنگی و کیوی میزان زیادی ویتامین به بدنتان می‌رساند که باعث تقویت بدنتان شده و احتمال بروز کمبود ویتامین ناشی از روزه‌داری را کاهش می‌دهد. این آب ویتامینه باعث بهبود گوارش، ارتقای سلامت قلب و عروق و کاهش میزان قند خون می‌شود. شما می‌توانید این آب ویتامینه را تهیه کرده و در فاصله‌ی افطار تا زمان خواب جرعه‌جرعه بنوشید.


آب با طعم خیار و لیموترش
این آب برای خنک شدن در دل گرما فوق‌العاده است و به رفع تشنگی کمک زیادی می‌کند. با مصرف این آب شما می‌توانید از فواید مرکبات و خیار بهره ببرید. این آب ویتامینه نیز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و اشتها را کنترل می‌کند. آب با خیار و لیموترش برای افرادی که در عین حال به دنبال کاهش وزن هستند فوق‌العاده است.
آب با طعم پرتقال


آب با طعم پرتقال و لیموترش
این آب ویتامینه سرشار از ویتامین است که علاوه بر رفع عطش سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها مقاوم‌تر می‌کند. آب با طعم مرکبات برای پیشگیری از سرماخوردگی و همچنین کمک به هضم غذا و مقابله با حالت اسیدیته‌ی معده فوق‌العاده است.


آب با طعم آناناس و مریم‌گلی
این آب فوق‌العاده به تصفیه‌ی بدن و تسریع دفع سموم از بدن کمک زیادی می‌کند. یک نوشیدنی خنک و گوارا برای یک روز گرم تابستانی و همچنین موثر برای رفع عطش روزه‌داری که ویتامین زیادی نیز به بدنتان می‌رساند.

 

آب با طعم گریپ‌فروت، لیموترش و نعنا
این آب ویتامینه طعم فوق‌العاده‌ای دارد و سرشار از ویتامین است. بهتر است از آن در روزهای عادی که روزه‌دار نیستید استفاده کنید. می‌توانید در طول روز تا حدود یک لیتر نیز از این گوارا میل کنید.

آب مرکبات و نعنا باعث تقویت سیستم ایمنی شده و بدن را از شر توکسین ها خلاص می‌کند. حواستان باشد اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید قبل از استفاده از گریپ‌فروت با پزشک خود مشورت کنید.


آب با طعم طالبی و هندوانه
طالبی و هندوانه شهرت زیادی در رفع عطش دارند به خاطر اینکه سرشار از آب و البته ویتامین و مواد معدنی هستند. این دو میوه طعم فوق‌العاده‌ای به آب می‌دهند. آب هندوانه و طالبی با احتباس آب مقابله کرده و برای تحریک دفع چربی‌ها، پاکسازی بدن و مرطوب نگه داشتن پوست فوق‌العاده است. این نوشیدنی علاوه بر رفع عطش روزه‌داری برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند و یا در اثر گرمای هوا و روزه‌داری پوستشان خشک می‌شود بسیار مفید است.


آب با طعم شاه‌توت، لیموترش و نعنا
این آب ویتامینه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که با بیماری‌های مزمن مقابله کرده و باعث احیای سلولی می‌شوند. مصرف منظم این آب طعم‌دار شما را از عطش زیاد نجات داد و سموم را از بدنتان دفع می‌کند. اگر نمی‌خواهید به این زودی‌ها پوستتان چروک شود نیز می‌توانید به این آب ویتامینه اعتماد کنید.


قبل از هر چیزی لازم است که میوه‌ها و سبزیجات معطری که اشاره شد را شسته و آماده داشته باشید. میوه‌ها را خرد کنید و داخل پارچی حاوی یک لیتر آب و سبزیجات معطر بریزید. پارچ حاوی آب و میوه‌ها را به مدت 5 الی 6 ساعت در یخچال قرار دهید تا آب کاملاً طعم‌دار شده و رنگ و ویتامین‌های میوه‌ها را جذب کند

 

روش تهیه‌ی آب‌های ویتامینه
تهیه‌ی این آب‌های ویتامینه ساده است. فراموش نکنید که مصرف این آب‌های طعم‌دارد آب بدنتان را تأمین و تشنگی این روزهای گرم را برطرف می‌کند.
قبل از هر چیزی لازم است که میوه‌ها و سبزیجات معطری که اشاره شد را شسته و آماده داشته باشید. میوه‌ها را خرد کنید و داخل پارچی حاوی یک لیتر آب و سبزیجات معطر بریزید. پارچ حاوی آب و میوه‌ها را به مدت 5 الی 6 ساعت در یخچال قرار دهید تا آب کاملاً طعم‌دار شده و رنگ و ویتامین‌های میوه‌ها را جذب کند.


اندازه‌ی میوه‌ها و سبزیجات معطری که استفاده می‌کنید را بر حسب ذائقه و سلیقه‌ی خود کم و زیاد کنید. در گام اول می‌توانید از مقدار کمی عسل نیز برای شیرین‌تر کردن آب استفاده کنید. در روزهای عادی در فواصل روز این آب‌های ویتامینه میل کنید. در ماه رمضان می‌توانید در فواصل بین افطار و سحر این آب‌ها را تهیه کرده و جرعه‌جرعه بنوشید. توصیه می‌کنیم این آب‌های ویتامینه را جایگزین نوشابه و شربت و غیره کنید.

تبیان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: