کد خبر: ۶۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۶ تير ۱۳۹۴ - 2015June 27
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >عضو شورای عالی نظام پزشکی معتقد است که سازمان نظام پزشکی باید دیده بان نظام سلامت باشد و از حقوق شهروندان و جامعه پزشکی مراقبت نماید ، نه اینکه تریبون تبلیغ سیاست های متولیان سلامت شود.
به گزارش شفاآنلاین ،دکتر داریوش طاهرخانی با اعلام این مطلب، اظهارداشت: مردم باید آنچه را که دولتمردان و متولیان سلامت شعار می دهند، در زندگی خود احساس کنند.

وی افزود: اگر طرح تحول نظام سلامت به آنچه که شعارش را می دادند، رسیده است، چرا با وجود گذشت بیش از سه ماه از سال، گزارش آماری سال گذشته را منتشر نمی کنند.

طاهرخانی با طرح این سئوال که قرار بود با اجرای طرح تحول نظام سلامت، سهم پرداختی مردم از هزینه های سلامت به زیر ۳۰ درصد برسد، اظهارداشت: آیا امروز همه مردم در اقصی نقاط کشور توان پرداخت هزینه های سلامت را دارند و هیچ خانواده ای با پرداخت سهمش از هزینه های سلامت به زیر خط فقر سقوط نمی کند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی تاکید کرد: برخلاف آنکه گروهی فکر می کردند، همسویی کامل ارکان نظام سلامت به نفع مردم خواهد شد، امروز شاهد آن هستیم که در یک فضای یک جانبه و با خفقان حاکم بر رسانه های کشور، آنچه را که مسئولان مربوطه در رسانه ها به تصویر می کشند، با آنچه که مردم در متن جامعه می بینند، تفاوت بسیار دارد.

طاهرخانی ادامه داد: جامعه پزشکی از برخورد دو گانه ای که در نظام سلامت با آنها می شود، بسیار دلگیر است. بسیاری از ضوابط سلامت کشور فقط برای گروهی از پزشکان که هیچ گونه رابطه ای با مسئولان ندارند، اجرا می شود. و ظاهرا قوانین و مقررات نظام سلامت فقط برای ضعفا است و دولتمردان و وابستگانشان باید فراتر از قانون حرکت کنند.

وی با بیان این مطلب که سازمان نظام پزشکی باید پالایش شود و تعارفاتش را با وزارت بهداشت، بیمه ها و وزارت رفاه کنار بگذارد تا دردی از جامعه پزشکی و مردم درمان شود، گفت: در قانون جلب رضایت دولتمردان جز اهداف سازمان نظام پزشکی قرار نگرفته است. باید قانون فصل الخطاب باشد و همانگونه که قانونگذار به این سازمان تکلیف کرده است، در جهت حفظ و حمایت از حقوق بیماران و جامعه پزشکی حرکت کند.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: