کد خبر: ۶۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۴ - 2015June 28
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون آموزش و فرهنگ ترافيک پليس راهنمائي و رانندگي تهران بزرگ گفت:خودروهايي به گذرگاه عابر پياده تعرض کند 20 هزار تومان و رانندگاني که قوانين حرکت بين خطوط را رعايت نمي‌کنند، با جريمه 40هزار توماني مواجه خواهند شد.

به گزارش شفا آنلاین، سرهنگ مراد مرادي گفت: يکي از ريشه هاي اصلي مشکلات ترافيکي کلانشهر تهران، عدم رعايت حق تقدم حين تغيير مسير و عدم رعايت حقوق عابرين پياده است که سبب مي‌شود سالانه افراد زيادي در معابر شهري جان خود را از دست بدهند.

بر همين اساس ، با توجه به اينکه رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و کاهش ميزان تخلفات راهنمايي و رانندگي گام موثر در جهت انضباط بخش ترافيکي و کاهش تصادفات و به تبع آن ميزان مرگ و مير جاده ايست که در راستاي اجراي اين طرح ، کمپين خط سفيد با همکاري شهرداري تهران و ساير سازمان هاي دخيل در ترافيک شروع به فعاليت کرده است .


وي ادامه داد: هدف از اجراي طرح خط سفيد، ايجاد نظم ترافيکي، کاهش تصادفات پهلو به پهلو و ايجاد آرامش ترافيکي است. وظيفه يک راننده اين است که بين خطوط حرکت کند و مهم‌ترين دستاورد حرکت بين خطوط، حاکم شدن نظم و انضباط در تردد خودروهاست.

طبق بررسي ها اين اقدام سبب کاهش چشم‌گير بار ترافيکي سطح شهر خواهد شد. همچنين اين اقدام سبب اصلاح رفتار ترافيکي رانندگان قانون گريز مي‌شود. در گام نخست اصلاح زيرساخت‌هاي ترافيکي و خط‌کشي‌هاي معابر شهري از برخي مناطق آغاز و براي آشنايي و رعايت بيش از پيش شهروندان صورت گرفت تا با رعايت قوانين و مقررات در نظم و انضباط اجتماعي مشارکت کنند در عين حال زماني که رانندگان با نظم و در بين خطوط در پشت تقاطع‌ها مي ايستند، بار ترافيکي سريع‌تر تخليه مي‌شود و کاهش ترافيک رقم خواهد خورد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافيک پليس راهنمائي و رانندگي تهران بزرگ با بيان اينکه قبل از اجراي طرح خط سفيد ، فرهنگ سازي و اطلاع رساني وسيعي در سطح شهر پيرامون آن انجام شد، گفت: با اين رويکرد پليس راهور در اجراي طرح ايست به احترام زندگي از مدت‌ها قبل موضوع اطلاع‌رساني را آغاز و با کمک رسانه‌ها و تبليغات محيطي، مردم را از اجراي اين طرح آگاه و از طرف ديگر زيرساخت‌هاي لازم براي اين طرح را نيز با کمک شهرداري آماده کرده و به ماموران پليس نيز آموزش‌هاي لازم در خصوص اجراي صحيح اين طرح داده شد.

مرادي ادامه داد: بنابراين اگر خودرويي به گذرگاه عابر پياده تعرض کند 20 هزار تومان و رانندگاني که قوانين حرکت بين خطوط را رعايت نمي‌کنند، با جريمه 40هزار توماني مواجه مي‌شوند. موتورسواران و عابران نيز بايد با پليس همکاري داشته باشند چرا که تنها ابزار کنترل عابران در گذرگاه‌ها دادن تذکر و توجه است و اجراي طرح خط سفيد مي‌تواند در انضباط بخشي ترافيک و کاهش قربانيان تاثير به‌سزايي بگذارد.

وي افزود: خط‌کشي‌هاي جديد معابر پايتخت که در طرح خط سفيد به اجرا درآمده با استانداردهاي روز جهان انطباق دارد. با خط‌کشي‌هاي جديدي که در معابر شهر طراحي و اجرا شده، مشکل عدم ديد رانندگان برطرف شده و خطوط قرمز ايست نيز براي جلب نظر بيشتر رانندگان پيش از تقاطع روي زمين نقش بسته تا توجه براي توقف پشت چراغ شکل گيرد.

50درصد تلفات ترافيکي تهران را عابران پياده تشکيل مي‌دهند

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رساني پليس راهور تهران، معاون آموزش و فرهنگ ترافيک پليس راهنمائي و رانندگي تهران بزرگ ادامه داد: از ديگر ضروريات اجراي اين طرح بزرگ ترافيکي، افزايش نصب جان‌پناه‌هاي بيش‌تر در خيابان‌هاست، با اجراي طرح خط سفيد رانندگان هنگام عبور از کنار جان‌پناه‌ها بايد بيش‌تر احتياط کنند.

آفرینش

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: