کد خبر: ۶۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۴ - 2015June 27
شفا آنلاین>سلامت>دانشیار دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه تعرق بیش از اندازه بدن می تواند برای افرادی مشكل ساز باشد گفت: تزریق آمپول بوتاكس كه اثراتی بین چهار تا شش ماه دارد از جمله راههای درمان است.

به گزارش شفا آنلاین - دکتر فرهاد ملك زاد ، دانشیار دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان اینکه هیدروز یا افزایش تعریق بدن یك حالتی است كه بدن بیش از اندازه لازم برای خنك كردن خود عرق می كند گفت: این افزایش تعریق باعث ناراحتی و آزار تعدادی از افراد مبتلا به هیدروز می شود .

 
وی با اشاره به اینکه هیدروز میتواند علل متعددی داشته باشد تصریح کرد : علل ذاتی ، بیماریهایی مانند پر كاری تیروئید ، قند، بیماری های روانی ، بیماری های عصبی محیطی و ... باشند. 
 
دانشیار دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ادامه داد : برخی از مبتلایان به هیدروز علل ثانویه است که باید به درمان آن پرداخت . 
 
وی با بیان اینکه مورد حالتی كه به صورت اولیه است ولی علتی پیدا نمی شود، می توان از روش های مختلفی از جمله مصرف داروهایی که باعث کاهش تعریق می شوند استفاده کرد، افزود : این گروه داروها در گروه داروهای آنتی کولینرژیک هستند كه به دلیل این خاصیت می توانند تعریق بیمار را كاهش دهند و عوارضی دارند مثل تاری دید، خشكی دهان دارند كه گاهی باعث آزار بیمار می شود و بر همین اساس دوز این داروها را نمی توان زیاد بالا برد.
 
دکتر ملک زاد با اشاره به اینکه از داروهای دیگر مصرف داروهای موضعی ضدعرق و كاهنده عرق مثل املاح آلومینیوم كه براساس مصرف موضعی باعث كاهش تعریق می شود اظهار کرد : از راههای دیگر میتوان به تزریق آمپول بوتاكس به زیر بغل اشاره کرد كه اثراتی بین چهار تا شش ماه دارد و بهترین محل تزریق آن هم زیر بغل می باشد.
 
وی تصریح کرد : علاوه بر موارد فوق می توان از دستگاه هایی به نام یونتوفورز نام برد که به وسیله این دستگاه و جریان مستقیمی كه از آن می گذرد باعث كاهش تعریق در كف دست ها ، پاها و زیر بغل ها می شود.
 
این متخصص پوست با بیان اینکه در برخی از موارد میتوان از درمانهای دارویی و روشهای فوق همزمان استفاده کرد خاطرنشان کرد : روش دیگر را می توان از مجموعه ای از این درمان ها كه ذكر شد استفاده كرد یعنی هم دارو و هم موارد دیگر را مجموعا برای یك فرد به كار برد خاطرنشان کرد : اخیرا با دستگاههای برای از بین رفتن غدد عرق در زیر بغل ها اقدام می کنند که از جمله راههای درمانی محسوب می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: