کد خبر: ۶۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۴ - 2015June 26
شفا آنلاین>سلامت>طبق آمار فدراسیون بین‌المللی دیابت 387 میلیون نفر در سراسر جهان از دیابت رنج می‌برند به همین منظور محققان قطعه‌های پزشکی طراحی کرده‌اند تا دردهای این بیماران را کاهش دهند.
به گزارش شفا آنلاین - طبق آمار فدراسیون بین المللی دیابت 387 میلیون نفر در سراسر جهان از دیابت رنج می‌برند. این آمار افزایش 592 میلیون نفری تا سال 2035 خواهد داشت.

به همین منظور محققان قطعه‌ی پزشکی طراحی کرده‌اند که به صورت یک انسولین خودکار عمل می‌کند و به میزان لازم به خون ترشح می‌شود.

این قطعه کوچک با داشتن سوزن استاندارد ریز درد حاصل از تزریق را برای بیمار به میزان به سزایی کاهش می‌دهد.

محققان در حال بررسی هستند تا قطعه‌ای را طراحی کنند که به صورت هوشمند با دریافت میزان انسولین ذخیره در بدن مقدار مورد نیاز بدن را به فرد بیمار تزریق کند.

این قطعه دارای مژک‌هایی است که هر مژک آن 100 برابر کوچکتر از عرض یک تار موی انسان است و به این مژک‌ها کیسه‌های تزریق بسیار کوچک متصل است. این نانو ذرات انسولین هوشمند با کمترین درد ممکن و قرار گیری روی سطح بدن به داخل پوست نفوذ می‌کند و محموله‌ی دارویی را به رگ‌های زیر سطح پوست انتقال می‌دهد.

در حال حاضر این وزیکول مصنوعی بر روی تعدادی موش مبتلا به دیابت نوع یک تزریق شده و با گذشت 30 دقیقه سطح قند خون موش‌های آزمایش شده به سطح نرمال بازگشته است.

به نظر می‌رسد با چنین روشی و طی شدن راه حل نهایی سیر آزمایش‌های آن بیماران دیابتی از تزریق هوشمند با میزان درد کمتر بهره مند شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: