کد خبر: ۶۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۴ - 2015June 26
شفا آنلاین>سلامت>مسئول کارگروه تدوین برنامه استراتژیک انجمن داروسازان ایران گفت: سود غیرمنطقی دارو که منطبق برالگوهای منطقه‌ای و جهانی نمی باشد، یکی از تهدیدهای پیش روی داروسازی کشور به شمار می‌رود و بر کلیه عرصه‌های تولید ، توزیع و عرضه دارو موثر است.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر علیرضا مبارکی مسئول کارگروه تدوین برنامه استراتژیک انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه تدوین برنامه کلان استراتژیک ، یکی از فعالیتهای مهم و ارزنده انجمن داروسازان ایران است گفت : تفکر استراتژیک ، رویکردی مبنی بر ارزیابی محیطی و یافتن نقاط قوت ، نقاط ضعف و فرصت ها و تهدیدهای پیش روست و ما را جهت انجام برنامه ریزی های مناسب برای مدیریت بهتر وضعت موجود، یاری می رساند .

وی افزود : برنامه استراتژیک انجمن داروسازان ایران با انجام ماهها کار کارشناسی و با بهره گیری از خرد جمعی وکسب نظرات تعدادی از نخبگان جامعه داروسازی کشور در بخش های مختلف خصوصی ، دانشگاهی ، صنایع تولیدی و صنعت پخش دارو تهیه گردیده است .

مسئول کارگروه تدوین برنامه استراتژیک انجمن داروسازان ایران ادامه داد : در ارزیابی محیطی صورت گرفته ، 29 نقطه قوت ، 31 نقطه ضعف و 48 فرصت و 80 مورد تهدید داروسازی کشور شناسی شد.

وی با اشاره به اینکه بر پایه رسالت انجمن داروسازان و با توجه به ارزیابی های صورت گرفته ، سیزده هدف کلان تعیین و 117 استراتژی یا راهکار جهت دستیابی به اهداف مذکور شناسایی شد تصریح کرد : این برنامه می تواند پایه ای برای تهیه برنامه عملیاتی سالانه انجمن داروسازان ایران و شعب انجمن قرار گیرد.

دکتر مبارکی اظهار کرد : چشم انداز یا دور نمای این برنامه ، دستیابی داروسازان به جایگاه و هویت واقعی خود در نظام سلامت و امکان ارائه خدمات و ارزیابی مناسب با کیفیت در محیطی امن ، با  آرامش و همراه با رضایت کامل شغلی می باشد .

وی در پایان خاطرنشان کرد : مطابق با بررسی های صورت گرفته، سود غیرمنطقی دارو که منطبق برالگوهای منطقه ای و جهانی نمی باشد، یکی از تهدید های پیش روی داروسازی کشور به شمار می رود و بر کلیه عرصه های تولید ، توزیع و عرضه دارو موثر است و امکان ارائه خدمات مناسب و با کیفیت را از داروسازان سلب می نماید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: