کد خبر: ۶۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۴ - 2015June 27
شفا آنلاین>اجتماعی>حجت‌الاسلام حسن قاسمی، با اشاره به موجودیت اجنه اظهار داشت: قرآن کریم در سوره جن وجود آن ها را ثابت کرده است و در طول تاریخ انسان‌های بسیاری از جمله سلیمان نبی(ع) با آن‌ها در ارتباط بوده اند.
به گزارش شفا آنلاین، استاد حوزه امام رضا(ع) گفت: اجنه مانند انسان روح و عقل دارند و بر عکس انسان، چشم‌شان لطیف است.

حجت‌الاسلام حسن قاسمی، با اشاره به موجودیت اجنه اظهار داشت: قرآن کریم در سوره جن وجود آن ها را ثابت کرده است و در طول تاریخ انسان‌های بسیاری از جمله سلیمان نبی(ع) با آن‌ها در ارتباط بوده اند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه اجنه‌ همانند انسان زندگی می‌کنند، افزود: اجنه برعکس انسان که در عالم صغیر و مادی زندگی می‌کند،‌ در دنیای لطیف به کارهای روزمره خود می‌پرداخته و دارای جسم و روح هستند و طول عمرشان معمولاً بین هزار تا دو هزار سال متغییر است.

این استاد حوزه ادامه داد: اجنه به دو صورت تخم‌ریزی و حاملگی، زاد و ولد می‌کنند و بر طبق احادیث و روایات تعداد اجنه از تعداد انسان ها به مراتب بیشتر است و به علت اینکه آن‌ها در دنیای لطیف به سر می‌برند از بوی غذای انسان و رایحه گل‌ها به عنوان غذا استفاده می‌‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه اجنه بیشتر در مکانهای قدیمی زندگی می کنند؛ اضافه کرد: اجنه دارای عقل و اختیار هستند ولی ظرفیت وجودی‌شان پایین‌تر از انسان است. همانند ما عبادت می‌کنند و بر طبق روایات در اهل اجنه دورویی و نفاق وجود ندارد و در صورت شیعه نبودن کافر هستند و جن‌های شیعه برای حضرت امام حسین(ع) عزاداری هم می‌کنند.

وی با بیان اینکه ابلیس از جنس جن است تصریح کرد: ابلیس اجنه را برای گول زدن انسان استخدام کرده و از اینکه بین افراد فتنه ایجاد کند و سبب بروز اختلاف شود لذت می‌برد.

وی عنوان کرد: اگر انسان سر به سر اجنه بگذارد، جن‌های بد سراغ افراد آمده و زندگی روزمره‌شان را به تلخی می‌کشانند و به طور دائم باعث ترساندن این افراد می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسن قاسمی در پایان گفت: هرچقدر تابع‌ شریعت باشیم اجنه از ما دوری می‌کنند و هر کجا ما در این راه کم بگذاریم شیطان سراغ ما خواهند آمد. همچنین افراد برای نجات از اجنه باید بسم‌الله الرحمن الرحیم و لا‌اله‌الله را زیاد ذکر کنند.
شهر

تنگ تر شدن فضا براي کساني که سلامت و امنيت مردم را تهديد مي کنند

موج - رييس دانشگاه علوم پزشکي اهواز، آسيب شناسي دقيق و همه جانبه فرآيندها به ويژه دقت نظر در خروجي، فرآيندها، تطبيق امکانات، تجهيزات و توقعات با استانداردها در بازديدها را يک ضرورت دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، اسماعيل ايدني در اين نشست که در سالن اجتماعات بيمارستان سينا برگزار شد، با بيان اين مطلب گفت: انجام بازديدهاي ميداني از واحدهاي تابعه دانشگاه و در کنار آن واحدها و صنايع ارائه دهنده خدمات مرتبط با سلامت ايده بسيار خوبي است که نتايج آن سطح خدمات رساني به مردم را ارتقا خواهد داد.
وي آسيب شناسي دقيق و همه جانبه فرآيندها به ويژه دقت نظر در خروجي، فرآيندها، تطبيق امکانات، تجهيزات و توقعات با استانداردها را در اين بازديدها يک ضرورت دانست و تاکيد کرد: گزارش‌ها و نتايج بازديد در کمترين زمان ممکن به واحدهاي بازديد شده و حوزه رياست منعکس شود.
ايدني در ادامه تصريح کرد: در هر بازديد تغييرات اصلاحي خواهيم داشت و بر اين اساس پس از آن علاوه بر هر بازديد و نشست‌هاي پاياني، مديران شبکه‌ها و بيمارستان‌هاي بازديد شده در جلسه هيات رئيسه دانشگاه حضور خواهند يافت تا مصوبات لازم براي رفع مشکلات احتمالي را از هيئت رئيسه دريافت کنند.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز، اظهار کرد: مديران دانشگاه بدانند که حوزه کاري ما حوزه بسيار وسيعي است و چنانچه انتقادي از حوزه تحت مسئوليت افراد مي‌شود با قصد اصلاح و ارتقا بوده و براي تضعيف و يا تخريب مديريت و يا مجموعه تحت امر نيست.
اين مقام مسوول در ادامه به عوامل کلان مؤثر بر سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: در خوش‌بينانه ترين حالت تنها 25 درصد از موضوعات مرتبط با سلامت در تصدي وزارت بهداشت و دانشگاه‌هاي تابعه است، 25 درصد ديگر آن مربوط به عوامل ژنتيکي و محيطي است، همچنين نيمي از آن را عوامل کلان اجتماعي، سياسي، اقتصادي، فرهنگي و جغرافيايي تشکيل مي‌دهد و اين يعني اگر ما کار خودمان را عالي انجام دهيم اما يک حوزه فرابخشي وظايف خود را به‌درستي انجام ندهد تبعات آن دامن‌گير ما خواهد بود از اين رو نبايد نسبت به سهم مشارکتي ساير بخش‌ها بي تفاوت بوده و مداخله اي نداشته باشيم.
ايدني گفت: بازديدها، گزارش‌ها، انتقادها و مداخلات غير مستقيم ما در حوزه‌هاي برون دانشگاهي مرتبط با سلامت باعث کاهش آثار منفي عوامل مؤثر برسلامت خواهد شد.
وي افزود: هيچ گونه مماشاتي از سوي دانشگاه با افرادي که اقدامات آن‌ها سلامت مردم را تهديد مي‌کند انجام نمي‌شود و ما مي‌بايست براي جلوگيري از خطرهاي احتمالي نقش نظارتي خود را به بهترين نحو انجام دهيم.
قائم مقام وزير بهداشت در استان خوزستان گفت: امسال سال ايمني غذا است و ما به عنوان توليت سلامت به وظايف و رسالت خود که قانون بر عهده ما گذاشته است عمل خواهيم کرد. وي اضافه کرد: بازديدهاي ميداني که توسط هيئت رئيسه و معاونت مرتبط از کارخانه‌هاي توليد مواد غذايي و ساير صنايع مؤثر بر سلامت انجام خواهد شد فضا را براي کساني که سلامت و امنيت مردم را تهديد مي‌کنند تنگ خواهد شد.
وي تاکيد کرد: مسئولين کلان استان و بويژه استاندار و معاونين وي در اين مسئله از مواضع دانشگاه حمايت لازم و کافي را دارند.
رئيس دانشگاه در پايان در زمينه بيمارستان جايگزين سينا نيز گفت: مي‌توانيم از قسمتي از زمين بيمارستان فعلي براي ساخت بيمارستان جديد و بخشي از آن را براي جبران هزينه‌هاي ساخت بهره گيريم.
گفتني است در اين نشست پيش از سخنان ايدني، معاونان بهداشت، درمان، غذا و دارو و توسعه منابع و همچنين مديران و مسوولان هر دو شبکه مذکور، گزارشي از بازديد، ديدگاه و نقطه نظرات خود ارائه دادند.
- See more at: file:///C:/Users/HH/Desktop/1/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%8A%20%D9%85%D9%88%D8%AC%20%20%20%D8%AA%D9%86%DA%AF%20%D8%AA%D8%B1%20%D8%B4%D8%AF%D9%86%20%D9%81%D8%B6%D8%A7%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A%20%DA%A9%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%8A%20%DA%A9%D9%87%20%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA%20%D9%88%20%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%8A%D8%AA%20%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%AA%D9%87%D8%AF%D9%8A%D8%AF%20%D9%85%D9%8A%20%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF.htm#sthash.8R65hsGj.dpuf

ايراني ها 10 هزار ميليارد تومان هزينه براي سيگار مي دهند

موج- معاون بهداشتي وزير بهداشت گفت: در کشور ما ۵ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر براي مصرف سيگار ۱۰هزار ميليارد تومان پرداخت مي‌کنند و از سوي ديگر براي درمان آن‌ها ۲۰ تا ۳۰ هزار ميليارد تومان هزينه مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اکبر سياري در سفر به گرگان و بازديد از مراکز بهداشتي و درماني اين استان گفت:مصرف سيگار هم از تهديداتي است که بايد براي رفع آن اهتمام جدي داشته باشيم.
او گفت: خطر ابتلاي افراد سيگاري به سرطان ريه ۲۳ برابر افراد غير سيگاري است و اين يک هشدار است.
مرگ ۸۴ هزار نفر درسال به علت چهار بيماري
در کشور ما سالانه ۸۴ هزار نفر در سن ۳۰ تا ۷۰ به علت ۴ بيماري قلبي و عروقي، سرطان، ديابت، آسم و بيماري‌هاي مزمن تنفسي مي‌ميرند.
سياري افزود: علت بروز اين بيماري‌ها کم تحرکي، رژيم غذايي ناسالم و مصرف سيگار است و جامعه در حالي با مرگ‌هاي ناشي از بيماري‌هاي غير واگير مواجه است که ريشه اين بيماري‌ها قابل پيشگيري است و مرگ‌هاي ناشي از بيماري‌هاي غير واگير يکي از مشکلات بخش بهداشت و درمان کشور است.
پيشگيري از ۲۵ درصد مرگ‌ها تا ۱۰ سال آينده
او درباره برنامه‌هاي وزارت بهداشت گفت: ما در شهرها در صدد آنيم که بتوانيم عوامل اين ۴ بيماري را کنترل کنيم و بنا داريم تا ۱۰ سال آينده جلوي ۲۵ درصد مرگ‌هاي ناشي از بيماري‌هاي غيرواگير را بگيريم.
معاون بهداشت با اعلام اينکه براي انجام اين کار بزرگ مشکل اعتبار نداريم، با بيان اين که مصرف زياد نمک، روغن جامد و سيگار بهداشت و سلامت جامعه را تهديد مي‌کند، گفت: استاندارد مصرف نمک در دنيا ۵ گرم در روز اما در کشور ما ۱۰ تا ۱۲ گرم است که از اين ميزان ۵ گرم فقط در نان وجود دارد.
او همچنين با اشاره به خطرات مصرف روغن جامد و افزيش سکته‌هاي قلبي گفت:
سياري افزود: با اين حال وزارت بهداشت همه تلاش خود را براي ارتقاي شاخص سلامت مي‌کند و اجراي طرح تحول سلامت يکي از اين قدم‌هاست.
معاون بهداشت خبر داد وزارت بهداشت قصد دارد براي هر ۳ تا ۴هزارنفر از جمعيت شهرنشين يک کارشناس مسئول مراقب سلامت تعيين کند و براي مردم پرونده سلامت تشکيل دهد.
سياري همچنين با بيان اين که وزارت بهداشت به تأمين سلامت مردم در روستاها و حاشيه شهرها نيز حساسيت خاص دارد گفت: اکنون ما در روستاها پوشش کاملي داريم و مشکل کمبود پزشک، ماما،خودرو و تجهيز مراکز بهداشتي انجام شد.
- See more at: file:///C:/Users/HH/Desktop/1/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%8A%20%D9%85%D9%88%D8%AC%20%20%20%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%8A%20%D9%87%D8%A7%2010%20%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%D9%85%D9%8A%D9%84%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86%20%D9%87%D8%B2%D9%8A%D9%86%D9%87%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A%20%D8%B3%D9%8A%DA%AF%D8%A7%D8%B1%20%D9%85%D9%8A%20%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF.htm#sthash.JzWXGVjY.dpuf
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: