کد خبر: ۶۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۴ - 2015June 25
شفاآنلاین:سلامت>درمان>ناسا با همکاری موسسه فناوری ویرجینیا و شرکت Flirtey توانسته‌اند تایید سازمان هوانوردی امریکا را برای پروازدادن پهپادهای بدون‌سرنشین در اواخر ماه جاری به منظور تحویل دارو به کلینیک‌های پزشکی دریافت کنند.
به گزارش شفا آنلاین : هواپیمای مجهز به بال ثابت از مرکز تحقیقات Langley ناسا و پهپادهای تحویل چندپروانه‌ای شرکت Flirtey در نوادای امریکا به نخستین خدمات تحویل هوایی خودکار در دنیا تبدیل خواهند شد. قرار است اولین پرواز این سامانه برای تحویل دارو در روز 17 ژوئیه (26 تیر) انجام شود.

سازمان‌دهندگان این پروژه امیدوارند ثابت کنند که استفاده از پهپاد مشکل‌آفرین نیست و در واقع هدف این پهپادها تحویل داروهای نجات‌بخش است.

اثبات این موضوع که یک هواپیمای بدون‌سرنشین می‌تواند داروهای نجات‌بخش را تحویل دهد، گامی مهم به سوی آینده‌ای است که در آن چنین سامانه‌ای، خریدهای روزانه کاربران را به طور خودکار به آن‌ها تحویل می‌دهد.


هگزاکوپتری که شرکت Flirtey برای انجام این کار از آن بهره می‌برد، توسط دانشگاه نوادا در رنو و از فیبر کربنی و آلومینیوم ساخته شده است. این پهپاد همچنین مجهز به اجزای چاپی سه‌بعدی است.

این پهپاد می‌تواند تا بیش از 16 کیلومتر از پایگاه اصلی پرواز کرده و توانایی بازگشت خودکار به پایگاه را دارد.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: