کد خبر: ۶۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۴ - 2015June 25
سلامت در هفته ای گذشت
شفاآنلاین:جامعه>سلامت> هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد از جمله گلایه دانشمند برترجهان اسلام از رشد کُند تولید علم ایران در جهان، افشای گزارش سری زلزله تهران برای شاه، تمیزی تهران نسبت به نیویورک و ادعای پزشکیان درباره زیرمیزی قوای ۳گانه.

به گزارش شفا آنلاین : در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد از جمله اینکه پروفسور فریدون عزیزی دانشمند برتر جهان اسلام با نگرانی از وضعیت نامناسب اعتبارات پژوهشی گفت: رهبرانقلاب و دولت‌های قبل به پژوهش‌های کشور توجه خاصی داشتند تا توانستیم در تولید علم جهان جایگاه خوبی کسب کنیم ولیدر دوسال اخیر این شیب کُند وحتی متوقف شده است.

طرحی که مراجعات به پزشکی قانونی کاهش و سرگردانی در بیمارستانها کمتر شد

احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از کاهش مراجعات به این سازمان در زمینه تشریح اجساد با اجرای طرح دادپزشک خبر داد.

تصمیمات جدید برای حمایت‌های بیشتر دارویی و درمانی از زوج‌های نابارور

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت از تصمیمات جدید برای حمایت‌های بیشتر دارویی و درمانی از زوج‌های نابارور براساس سیاست‌های جمعیت خبر داد.

ایران ظرفیت تولید غذایی 300میلیون نفر را بدون واردات دارد

محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم گفت:‌ ایران ظرفیت تولید و تأمین غذایی 300میلیون نفر را بدون واردات دارد.

قول هاشمی درباره یک نگرانی بعد از حصول توافق میان ایران و 1+5

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت نسبت به جلوگیری از واردات بی‌رویه تجهیزات پزشکی خارجی به ایران بعد از حصول توافق میان ایران و 1+5 گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات رئیس‌جمهور این اتفاق رخ نمی‌دهد.

مشاجره‌ها و جدایی‌هایی که حکایت از اختلال جنسی دارد + نشانی کلینیک‌ها

محمدعلی همتی، روانپزشک و معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با تشریح وضعیت سلامت جنسی که در کشور مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: متأسفانه بسیاری از بحث‌ها، مشاجرات و طلاق‌ها به‌دلیل اختلال‌های جنسی است، هم‌اکنون نیز کلینیک‌های معدودی در کشور مشاوره‌های سلامت جنسی ارائه می‌کنند.

افشای "گزارش سری" زلزله تهران برای شاه پس از 59 سال

احمد صادقی جانشین قالیباف در ستاد مدیریت بحران تهران از گزارش سری‌ درباره زلزله تهران خبر داد که 59 سال قبل برای پهلوی دوم تهیه شده بود و در آن گزارش ابعاد مختلف خسارات زلزله پایتخت ایران تشریح شده بود.

علت برچیده نشدن زیرمیزی در دوران وزارت بهداشت دولت اصلاحات

مسعود پزشکیان مسعود پزشکیان با تشریح برچیده نشدن زیرمیزی در دوران وزارتش گفت: کسی که باید نظارت کند خودش 10 برابر دارد خلاف می‌کند، وقتی مجلس، دولت و قوه‌قضاییه خودشان زیرمیزی را به صورت رومیزی و 10 برابر می‌دهند، چطور می‌توان زیرمیزی را جمع کرد.

تهران تمیزتر از نیویورک

علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران طی ماموریتی به آمریکا؛ ضمن ارائه گزارشی از تقویت تبادلات آکادمیک دانشگاه تهران با دانشگاه‌های آمریکا در قالب نکات جالبی عنوان کرد: شهر نیویورک ترافیکی بسیار سنگین‌تر و آسفالت‌هایی بدتر از تهران دارد.

مرگ‌هایی که با آمدن رمضان کاهش می‌یابد

ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات کشور با صحه گذاشتن نسبت به کاهش تصادفات جاده ای در ایام رمضان گفت: با توجه به کاهش تصادفات جاده ای در ماه رمضان، پایگاه‌های امدادی موقتاً تعطیل کردیم ولی پایگاه‌های ثابت امدادی در جاده‌ها مانند سابق فعال هستند.

علت بی‌رمقی بزرگترین طرح ملی سلامت ایران از زبان هاشمی + برنامه‌های جدید

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت با تشریح برنامه‌های جدید طرح تحول سلامت و اعلام شروط زمان اجرای آن درباره بی‌رمقی ادامه اجرای بزرگترین طرح ملی سلامت کشور پاسخ داد.

ذخایر خونی کشور کاهش یافت

علی اکبر پورفتح اله رئیس سازمان انتقال خون کشور از کاهش ذخایر خون ابراز نگرانی کرد و گفت‌: کسانی که روزه نمی‌گیرند خون اهدا کنند.

"آموزش کشور" در حال "درجازدن" از برنامه‌های مرجعیت علمی ایران در جهان

بهرام عین اللهی معاون اسبق وزارت بهداشت نسبت به روند کُند مرجعیت علمی ایران در جهان ابراز نگرانی کرد و گفت‌:در حوزه‌های آموزش برای رسیدن به مرجعیت علمی در دنیا به هیچ عنوان خوب عمل نشده است.

فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی قاچاق تأییدیه سلامت نمی‌گیرند

هدایت حسینی مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نسبت به ممنوعیت ارائه تاییدیه سلامت به کالاهای قاچاق تاکید کرد و گفت: فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی که به صورت قاچاق وارد کشور شود مورد تأیید وزارت بهداشت نیست.

شهرداری و دولت توانایی مدیریت بحران زلزله تهران و فوران آتشفشان را ندارند

احمد صادقی جانشین قالیباف در ستاد مدیریت بحران تهران با اشاره به اینکه شهرداری، استانداری، وزارت کشور و دولت توانایی پاسخگویی به مدیریت بحران زلزله تهران و فوران آتشفشانی را ندارند،گفت: در این دو حادثه فقط باید از توان نیروهای مسلح استفاده کرد.

قلب‌ متوفیان خاک نشود

صالحی جراح قلب بیمارستان امام با اشاره به اینکه قلب متوفیان مرگ مغزی زیر خاک دفن نشود و بهتر است به فرد دیگری زندگی بخشد،گفت: چون امکان انتقال هوایی قلب پیوندی نیست نمی‌توان قلب قابل پیوند را در شهرهای مختلف انتقال داد و بیماران فوت می‌کنند.

تربیت نخستین پزشکان محقق علوم اعصاب ایران

سید حسن امامی رضوی قائم مقام وزیر بهداشت از تربیت گروهی از متخصصان ایرانی در رشته اعصاب با همکاری ایران و مرکز علوم اعصاب هانوفر آلمان خبر داد و گفت: چنین مدلی در ایران نداشتیم یعنی این افراد هم کار کلینیکی انجام می‌دهند و هم کار تحقیقاتی خواهند کرد.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: