کد خبر: ۶۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۴ - 2015June 24
شفاآنلاین :اجتماعی >علی اصغر فانی موفق شد بار دیگر اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را کسب کند و در مسوولیت وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید باقی بماند.

به گزارش شفاآنلاین، جلسه استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه) به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

فانی در این جلسه موفق شد با کسب 167 رای مخالف استیضاح نمایندگان، 76 رای موافق استیضاح نمایندگان و 13 رای ممتنع از مجموع 256 رای ماخوذه باردیگر به عنوان وزیر آموزش و پرورش در این وزارتخانه به مسوولیت خود ادامه دهد.

در جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ، شماری از وزیران و معاونان رییس جمهوری شرکت داشتند.

تقاضای استیضاح فانی با 64 امضا در هیات رییسه اعلام وصول شد که گفته می شود 35نفر از امضا کنندگان امضای خود را پس گرفته بودند.

ناتوانی وزیر در جلب رضایت و اعتماد جامعه مهم آموزش و پرورش ، عدم وجود رویکرد جدی و برنامه محور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اهداف بلند این دانشگاه، ناتوانی وزیر درجلب توجه دولت به اهمیت و نقش آموزش و پرورش و نداشتن برنامه و نظام مشخص و موثر در استقرار نظام پویا و جامع رصد، نظارت، ارزیابی و پایش مستمر برنامه ها از مهم ترین محورهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش بود.

ناتوانی وزیر در جلب توجه و عنایت دولت در اختصاص منابع مالی لازم حهت تامین منابع مالی مورد نیاز برای هزینه های مختلف مدارس موجود کشور و تبدیل مدارس کشور به مدارس خودگردان بر اساس اصل 30 قانون اساسی، ناتوانی وزیر در جلب توجه و عنایت عملی دولت در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم کشور که سرانه فضای آموزشی آن ها به مراتب از متوسط کشور کمتر است از دلایل استیضاح وزیر آموش و پرورش از دیگر محورهای استیضاح فانی بود.

از دیگر دلایل استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش ناتوانی وزیر در جلب نظر دولت جهت تامین معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته و اعطای امتیازاتی مشابه سایر ارگان ها و دستگاه ها به فرهنگیان، ناتوانی وزیر در حذف تفاوت ها در حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه ها و ارگان ها، عدم اقدام جدی و موثر در تهیه و تدوین و ارایه نقشه راه و راهکار و برنامه ریزی عملیاتی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، عدم رویکرد جدی و برنامه محور به دانشگاه فرهنگیان، نداشتن برنامه مدون، موثر و عملیاتی برای غنی سازی و ارتقا بهره وری برنامه های آموزش و پرورش و نداشتن برنامه و نظام مشخص و موثر در استقرار نظام پویا و جامع، رصد، نظارت، ارزیابی و پایش مستمر برنامه ها ، فعالیت ها و نتایج آنها در ابعاد آموزشی ، پژوهشی و ارتقا کیفی نیروی انسانی بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: