کد خبر: ۶۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۴ - 2015June 25
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون بهداشت ودرمان جمعیت هلال احمر از اعلام آمادگي این جمعيت در صورت شيوع احتمالي بيماري‌هاي واگير در کشور به خصوص در حوزه پيش‌گيري و تامين داروي مورد نياز خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، سيدرضا رئيس کرمي، معاون بهداشت، درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر در خصوص آمادگي هلال احمر در صورت شيوع احتمالي بيماري‌هاي واگير از جمله مرس در کشور گفت: «با توجه به اينکه منطقه در شرايط عادي قرار ندارد و اطراف کشورمان جنگ است مسلما بیماری های واگیر ممکن است در کشور شيوع يابد.»

وي ادامه داد: «قبل از جنگ نيز بسياري از کشورهاي همسايه چندان به اقدامات عادي بهداشتي خود توجه نمي‌کردند حالا که وضعيت اينگونه است ديگر اقدامات بهداشتي انجام نمي‌شود. در حال حاضر مرزها به دليل درگيري‌هاي منطقه‌اي دچار مشکل شده و به همين دليل احتمال بروز و ظهور بيماري‌هاي واگير بسيار زياد شده است.»

معاون بهداشت، درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر گفت: «در صورت ورود بيماري‌هاي واگير به کشور وزارت بهداشت مجموعه آموزش ديده بسيار قوي در غالب شبکه‌هاي بهداشتي در کل کشور دارد که تجربيات خوبي نيز از گذشته به دست آورده‌اند. جمعيت هلال احمر زماني که تعداد مبتلايان افزايش يابد اين آمادگي را دارد که در زمينه پيشگيري اقدامات لازم را انجام دهد. به لحاظ درماني شايد در محدوده درمان سرپايي بتوان اقدامي انجام داد ولي امکانات جمعيت در حدي نيست که اقدام قابل توجهي انجام دهد.»


رئيس کرمي با اشاره به اينکه حوزه جوانان و داوطلبان جمعيت هلال‌احمر در زمينه پيش‌گيري و آموزش عمومي مي‌تواند اقدامات موثري را به منظور مقابله با بيماري‌هاي واگير انجام دهد گفت: «اين اقدامات در شرايط عادي نيز توسط جمعيت انجام مي‌شود. وزارت بهداشت در اين زمينه اقدامات قابل توجهي انجام داده است.زماني که در صورت بحران وزارت بهداشت به دستگاه‌ها فراخوان دهد جمعيت هلال‌احمردر حوزه پيش‌گيري و تامين داروي مورد نياز اقدامات لازم را انجام خواهيم داد و اين آمادگي کاملا وجود دارد.»

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: « هيچ نگراني بابت جلوگيري و کنترل بيماري‌هاي واگير در کشور وجود ندارد. سال 88 ويروس H1N1 با کمک تمام دستگاه‌هاي مربوطه کنترل شد و هيچ مشکلي به وجود نيامد ودانشگاه‌هاي علوم پزشکي توانمندي مقابله با بيماري‌ها را دارند.»

معاون بهداشت، درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه در صورت ورود مهاجرين و گردشگران به داخل کشور وضعيت سلامتي اين افراد تا چه حد کنترل مي‌شود افزود: «درافغانستان تمام کساني که قصد ورود به کشور را دارند بايد از مراکز هلال احمر کارت سلامت دريافت کنند و بررسي‌هاي اوليه کاملا انجام مي‌شود.اما در عراق و آذربايجان اين کنترل توسط مراکز هلال احمر انجام نمي‌شود. اين موضوع نيازمند همکاري همه جانبه وزارت کشور، وزارت خارجه و وزارت بهداشت است.هلال‌احمر در عراق بيشتر به زائرين ارائه خدمت مي‌دهد ولي اين آمادگي در جمعيت وجود دارد که ساماندهي و تجهيز اين منطقه را انجام دهد.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: