کد خبر: ۶۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۴ - 2015June 24
شفا آنلاین>سلامت>افراد دیابتی برای روزه گرفتن باید با پزشک مشورت کنند زیرا پزشک انسولین و داروهای آن ها را اگر احتیاج باشد، تغییر می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین-آرش قشری متخصص دیابت  اظهار کرد: فردی که دیابتی است باید با پزشک مربوطه خود تماس گرفته و مشورت کند و پزشک دوز انسولین و داروهای او را تغییر دهد. 

وی در ادامه تاکید کرد: اگر فردی در روز سه بار متفورمین استفاده می‌کند لازم نیست دوز ظهر را به دلیل اینکه غذا نمی‌خورد، مصرف کند یا بر مبنای اینکه چه مقدار سحری و افطاری می‌خورد ممکن است داروهای او را کم یا زیاد کند. 

قشری خاطر نشان کرد: بیماران دیابتی که کنترل دیابت درست صورت نمی‌گیرد یا دچار عوارض شدند به خصوص عوارضی که هورمون‌های حیاتی آن‌ها دچار اختلال شده‌ است یا دچار نارسایی کلیوی، سکته مغزی و سکته قلبی مشکلات بینایی یا دفع پروتئین شده‌اند معمولا روزه‌داری در این افرادباید با مشورت پزشک انجام شود. 

این متخصص دیابت در ادامه افزود: پزشک در بسیاری از مواقع اجازه روزه گرفتن را به این افراد نمی‌دهد زیرا روزه گرفتن در مواقعی که طولانی مدت است و با کمبود آب مواجه هستند اشکال خواهد داشت ولی بیماران معمول دیابتی می‌توانند روزه بگیرند.

قشری با اشاره به توصیه‌هایی که به افراد دیابتی در ماه رمضان می‌شود، تصریح کرد: در درجه‌ اول این افراد به پزشک مراجعه کنند و چگونگی استفاده از داروهایشان را با آن‌ها چک کنند، از پرخوری در افطار و سحر خودداری کنند زیرا بدن آن‌ها در مقابل حجم بالای غذا قدرت کافی ندارد که قند را کنترل کند. 

وی در ادامه عنوان کرد: در ماه رمضان و فصل گرما میوه‌های آبدار نظیر خربزه، هندوانه، طالبی و انگور وجود دارد لذا بیماران دیابتی باید در خوردن این میوه‌ها مراعات کنند و استفاده نکنند. 

قشری در پایان بیان کرد: بیماران دیابتی در ماه رمضان از فاصله افطار تا سحر حتما مایعات فراوان مصرف کنند زیرا یکی از عواملی که کلیه‌های آن‌ها را دچار مشکل می‌کند به خصوص در افراد دیابتی که عروق آن‌ها مشکل دارد مایعات کم است لذا در این فاصله 8 تا 10 لیوان آب استفاده کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: