کد خبر: ۶۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۴ - 2015June 24
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- معاون تحقیقات و فناوری وزرات بهداشت هشدار داد: مطالعات متعدد صورت گرفته طی سال های متمادی حاکی از آن است که 20درصد مردم دچار نوعی اختلال روانی هستند.

دکتر رضا ملک زاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: یک مشکل خیلی بزرگ سلامت در کشور موضوع مرگ نیست بلکه ناتوانی است.که یکی از مهم ترین عوامل ناتوانی در کشورنیز بیماری های روانی هستند.

وی تأکید کرد: اختلالات روانی بی تردید تأثیر به شدت زیاد و منفی در تولید و رفتار اجتماعی نیز دارد. برای نمونه 2 نفری که بر اثر برخورد خودروهایشان پیاده شده و همدیگر را کتک می زنند و یا برخی از پرونده های موجود در قوه قضائیه ریشه در این مسائل نیزدارد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای پیشگیری از بیماری های روانی در کشور باید فکری کنیم.به همین خاطر برای این موضوع ما از 2 سال قبل فعال بوده ایم و این کار در 3 استان شروع شده و مطالعات نیزدر حال انجام است. اما مطالعات مشکل و زمان گیر است و احتیاج به صبر و حوصله زیادی دارد تا انشالله بتوانیم به نتیجه برسیم.

‫اختلال روانی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

ملک زاده به شفا آنلاین گفت: شاخص های این طرح بیشتر جوانان از 18 سال به بالا هستند. به طور معمول در این مطالعات می شود اعتیاد و عفونت های افراد معتاد و مسائل روانی را نیز بررسی کرد.

وی همچنین افزود: همه این کارها نیاز به داشتن تیم های پژوهشی و وقت گذاشتن نیز دارد. یکی از کارهای مشکل ما در 6 ماه اول پیدا کردن این افراد بود. بعد آنها را به این کار علاقمند کردیم و برایشان برنامه های آموزشی گذاشتیم و بودجه هایی در اختیار قرار دادیم تا بتوانند این مطالعات را شروع کنند. زمانبدی این طرح 5 سال است و کمتر از آن هم جواب نمی دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: