کد خبر: ۶۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 21
شفاآنلاین :اجتماعی >معاون کنسولی وزارت خارجه گفت: هنوز نمی توان گفت سازمان اطلاعات عربستان در حادثه مرگ زائران این کشور در هتلی در مشهد دست داشته است.
 به گزارش شفاآنلاین، حسن قشقاوی با شرکت در برنامه " من طهران " شبکه العالم در پاسخ به سوالي مبني بر احتمال دست داشتن سازمان اطلاعات عربستان براي تخريب چهره ايران و قطع موج زوار عربستان به مشهد مقدس در تلافي قطع عمليات عمره ايران به عربستان بیان کرد : بررسي اين حادثه ادامه دارد و ما به نتيجه خاصي نرسيده ايم هرچند كه همه ابعاد قضيه بايد بررسي شود و هنوز نمي توان گفت كه ممكن است دست سازمان اطلاعات عربستان در اين حادثه باشد.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه درباره پیگیری حادثه ای که برای زائران عربستانی در مشهد رخ داد بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، مسئول نمایندگی وزارت خارجه ایران در مشهد و همکارانش و ارگان های ذیربط از همان ابتدا بسیار فعال بودند. اطلاعات اولیه حکایت از آن دارد که مساله مشهد یک حادثه مسمومیت بوده است و مرتب نتایج بررسی ها، صادقانه به مقامهای سعودی اطلاع داده می شود.

وی گفت: هر آنچه درباره اين موضوع به افكار عمومي اطلاع داده شده كاملا واقع بينانه بوده و در آينده نيز به محض دريافت دقيق ترين اطلاعات به طرف سعودي اعلام خواهيم كرد همانطور كه تا الان نيز در تماس نزديك با آنها بوده ايم. ما به خانواده هاي آنها تسليت گفتيم و از ساير مسمومان نيز مراقبت ويژه به عمل آورديم تا تعداد تلفات بيشتر نشود.

معاون وزیرخارجه ایران افزود : همان حساسيت كه طرف سعودي نسبت به اين حادثه داشت ما هم داشته ايم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: