کد خبر: ۶۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 20
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: شفاف سازی استخدام ها در سازمان ها و نهادهای دولتی برای جلوگیری از پارتی بازی در کمیسیون اجتماعی به اتمام رسید هرچند این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه نیز در دست بررسی است.

دکتر احمدآریایی نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این خبر خاطرنشان کرد: انشالله اصحاب رسانه کمک کنند که یک قانون خوب دیگر هم تصویب شود. البته تصویب بدون نظارت کاربرد آنچنانی نخواهد داشت اما دست مسئولین را باز می گذارد که جلوی پارتی بازی ها را بگیرند.

وی ادامه داد: پس از انجام یک تحقیق و مطالعه میدانی زمانی که از جوانان پرسیده می شود بعد از آزمون استخدام در یک مجموعه دولتی چقدر به صحت برگزاری و اعلام نتایج آن اطمینان دارید به طور تقریبی می گویند این امتحانات به طورعمده نمایشی  است و استخدام شدگان از قبل تعیین شده اند که این امر یعنی عدم اعتماد به سیستم برگزار و استخدام کنندگان.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حال آن که ما می گوییم این قبیل مسائل باید شفاف سازی شده و به افراد نیز حق اعتراض داده شود و اگرمسئول دستگاه هنگام استخدام خلاف این قانون عمل کند باید حبس و جزای نقدی نیز داشته باشد و اگر فردی خلاف ضابطه استخدام شد در استخدام های بعدی برای آن سابقه ای محسوب نمی شود.

وی اذعان کرد: به نظر می آید نداشتن شغل ،اغلب جوانان ما را ناراحت کرده اما تبعیض دراستخدام ها بیشتر موجب این امر شده است. بنابراین ما باید این تبعیض،بی عدالتی و پارتی بازی را با شفاف سازی از میان برداریم.

آریایی نژاد همچنین افزود: کمیسیون اجتماعی این طرح را تصویب کرده و کمیسیون برنامه و بودجه هم به احتمال زیاد تصویب خواهد کرد.دراین میان تنها خواهش ما کمک رسانه ها برای علنی شدن آن در جامعه است که سریع تر در مجلس انجام شود و همه با هم درتصویب این طرح همکاری کنند.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این طرح بسیاربه جا ست و همه به ویژه جوانان کشور منتظر اجرایی شدن این قانون هستند.

وی به شفا آنلاین گفت: انشالله که در این طرح تسریع کنیم تا آب سردی بر آتش دل های ناراحت و ناراضی از پارتی بازی نیز ریخته شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: