کد خبر: ۶۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۴ - 2015June 23
فوق تخصص جراحی شانه و زانو در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- فوق تخصص جراحی شانه و زانو با اشاره به این که افزایش قد با عمل جراحی پیشنهاد شده و کلاسیک در دنیا نیست،هشدار داد: به دلیل عوارض بسیار زیاد این عمل جراحی به هیچ عنوان نباید آن را انجام داد.

دکتر حمیدرضا اصلانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: در واقع افزایش قد از لحاظ تکنیک های ارتوپدی قابل انجام است اما به دلیل عوارض بسیار زیاد و شدید آن به هیچ عنوان به صلاح بیمار نیست.

وی درباره عوارض جدی عمل جراحی افزایش قد هشدار داد: ضایعات عصبی، ضایعات عروقی، جوش نخوردن استخوان، از بین رفتن نرمی مفصل، ایجاد مشکل در راه رفتن فرد و دفورمیتی در انگشتان و مواجه کردن فرد با محدودیت حرکات بالا و پائین مفاص از مهم ترین عوارض این عمل جراحی به شمار می روند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید و یادآوری  این که هیچ فردی نباید این کار را انجام دهد، تصریح کرد: افزایش قد در هیچ جای دنیا به جز ایران،هندوستان و برخی کشورهای بلوک شرق انجام نمی شود.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات و آموزش زانو و طب ورزشی، در اکثرکشورهای دنیا که روی حساب و کتاب کار می کنند بلند کردن قد را هیچ موقع به بیمار به عنوان یک عمل جراحی توصیه نمی کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: