کد خبر: ۶۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 20
شفاآنلاین:سلامت>درمان>طبق یک بررسی جدید، فعالیت های بدنی که موجب می شود ضربان قلب بالا برود می تواند به مبتلایان به بیماری آسم کمک کند.
به گزارش شفا آنلاین : در این بررسی محققان بریتانیایی مطالعه ای را بر روی ۴۳ فرد در رده سنی ۵۹-۲۰ سال انجام دادند. این افراد مبتلا به درجات متوسط تا شدیدی از آسم بودند. این افراد به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. در یک گروه از آنها هفته ای دو بار و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه تمرین های تنفسی یوگا انجام می شد و در گروه دیگر علاوه بر این تمرین ها به مدت ۳۵ دقیقه ورزش هوازی بصورت راه رفتن بر روی تردمیل را انجام دادند.

بعد از سه ماه مشاهده شد که در گروهی که از تردمیل استفاده کرده بودند شدت علائم آسم بیشتر کاهش پیدا کرده و کیفیت زندگی آنها بهتر شده بود. در این مطالعه سرعت انقباض مجاری هوایی مبتلایان به آسم در دو گروه بررسی شده و نتایج مطلوب در بهبود این توانایی در افرادی دیده شد که ورزش های هوازی را به صورت استفاده از تردمیل انجام داده بودند.

همچنین مشاهده شد که سطح پروتئین هایی که موجب پاسخ های التهابی می شوند در آنها که ورزش های هوازی انجام داده بودند بیشتر پایین آمده بود. این پروتئین ها نقش اساسی در فعالیت بیماری آسم دارند.

به گفته محققین بسیاری از افراد مبتلا به بیماری آسم فکر می کنند فعالیت بدنی برای آنها مضر بوده و موجب تشدید بیماری آنها می شود ولی این تحقیق نشان داده است که در کنار استفاده از دارو انجام ورزش های هوازی تحت نظر پزشک می تواند به بهبود بیماری آنها کمک کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: