کد خبر: ۶۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 21
رئیس انجمن نفرولوژی کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن نفرولوژی کشور خاطرنشان کرد: در تعرفه پیوند از مرگ مغزی و از فرد زنده 25درصد گلوبال ما باید حفظ شود ضمن این که 80 درصد تعرفه ها باید برای نفرولوژیست ها باشد.

دکتر محمدرضا گنجی با اعتراض و نارضایتی شدید نسبت به تعرفه ها در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: تعرفه پیوند کلیه از مرگ مغزی و از فرد زنده در مدت تصدی دکتر هاشمی به عنوان وزیر بهداشت بیشتر شده اما متأسفانه به رغم تصویب کتاب جدید تعرفه ها در سال 94 هنوز درصدی که پزشکان کلیه باید دریافت کنند نیز مطرح نیست و تنها پول جراح را حساب کرده اند.


وی ادامه داد: اخیرأ طی جلسه ای با دکتر آقاجانی معاون درمان وزیربهداشت سوال کردم درصد نفرولوژی که در گذشته 25درصد از کل تعرفه گلوبال بوده به چه شکلی است و چرا اعلام نمی شود؟ که البته ایشان نیزتوجیهاتی داشت که قانع نشدم.

متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادرار تصریح کرد: متأسفانه هنوز مشخص نشده که  برای نمونه یک تیم پرسنل پزشکی برای انجام یک پیوند از مرگ مغزی تا چند درصد دریافت نمایند. به هر ترتیب ما از دکتر آقاجانی خواستیم که یک بخش نامه جدید بدهند  تا در پی آن درصدها مشخص شوند اما متأسفانه هنوز اعلام نشده است.

وی همچنین افزود: از اول سال تاکنون چیزی به عنوان تعرفه پیوند به نفرولوژیست ها تعلق نگرفته است به همین خاطر پزشکان ناراضی هستند.یکی ازدلایلی که تعداد نفرولوژیست ها هرروز کمتر می شود و کسی این رشته را انتخاب نمی کند نیزهمین است. زیرا شاهدند که چه بلایی بر سر نفرولوژیست ها می آید.

به گفته گنجی اصلأ انگار تمام مشکلات مملکتی برای نفرولوژیست ها بوده که باید آنها را سرجایشان نشاند تا بقیه عبرت بگیرند.امسال در امتحان نفرولوژی 6 نفر بیشتر شرکت نکردند، زیرا داوطلبان از هم می پرسند و اطلاعات می گیرند و رشته ای که درآمد نداشته باشد چرا باید آن را انتخاب کنند؟

وی تأکید کرد: الان تعرفه دیالیز را هر کسی ببیند می گوید به به عجب برنامه ای تصویب شده زیرا هر دیالیز 4K است و این عدد در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی 8 هزار و 800 تومان است که حدود 35 هزار و 600 تومان می شود؛ حال آن که سهم نفرولوژیست در بیمارستان 15درصد این مبلغ می شود. یعنی وزرات بهداشت فقط به ما درقبال تخصص و تلاش مان انعام می دهد.پس در چنین صورتی کسی برای کار کردن انگیزه ای ندارد، من متوجه نمی شوم که چگونه می خواهند کیفیت زندگی بیماران دیالیزی را ارتقاء بخشند؟

رئیس انجمن نفرولوژی کشور خاطرنشان کرد: خواسته من از وزارت بهداشت این است که اولا در تعرفه پیوند از مرگ مغزی و زنده همان 25درصد از گلوبال ما باید حفظ شود،برای دیالیز هم حداقل 80درصد تصویب نامه خود وزراتخانه را می خواهیم. ضمن اینکه پزشکان ما که می خواهند به صورت تمام وقت در بیمارستان ها کار کنند نیاز به تشوبق و انگیزه دارند و به طور کلی 80 درصد تعرفه باید برای پزشک نفرولوژیست باشد.

به گفته وی در حال حاضر هیئت امنای برخی مراکز دانشگاهی را کنار گذاشته اند و اگرکار به  دست دانشگاه بیفتد با ما خیلی خیلی بدتر رفتار خواهند کرد زیرا ما تاکنون از طریق هیئت امناء این پول را دریافت می کردیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زهراپارین هدایتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
1
1
,درپاسخ به کامنت همکار محترم سرکار خانم دکتر معین زاده .
البته شرایط نفرولوژیستهای مختلف متفاوت است. همکارانی که با استفاده از سهیمه ویژه خانمها و با حد نصاب نمره کمتر از 80-90 درصد نسبت به سایر داوطلبین در تخصص داخلی پذیرفته شده اند متعهد شده اند که دوبرابر مدت تحصیل در مناطق محروم و نیازمند کار کنند. به این دلیل است که موظفند مراکز دیالیز کمی دورتر از محل زندگیشان را پوشش دهند. گذشته از این مساله ,مسلما کار کردن همکارانی که متاسفانه موفق به اخذ بورد تحصیلی فوق تخصصی نشده اند در مراکز اموزشی فوق تخصصی جای سوال دارد . با توجه به موارد یادشده وبا توجه به سوگند پزشکی که همه همکاران پزشک خود را متعهد به انجام ان میدانند سرخوردگی از کار کردن برای بیماران نیازمند در شرایطی که کمتر از یکسال از شروع کار میگذرد جای تعجب دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: