کد خبر: ۶۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 19
شفا آنلاين:جامعه پزشکی>تعرفه ها-نماینده جامعه آزمایشگاهیان در شورای عالی نظام پزشکی، اظهارداشت: آزمایشگاه های بیمارستان های خصوصی نسبت به روند اجرای تعرفه های خدمات درمانی سال ۹۴ نگران هستند.

به گزارش شفا آنلاين،محمد صاحب الزمانی با اشاره به اینکه کارگروه هایی برای بررسی k آزمایشگاه و ضرایب  ارزش نسبی خدمات این گروه تشکیل شده است، گفت: کارگروه های تشکیل شده این مسئله را بصورت علمی مورد بحث و بررسی قرار می دهند که امیدواریم ظرف سه ماه آینده بتوانیم نتایج کار را به وزیر بهداشت و رئیس کل سازمان نظام پزشکی ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای این کارگروه را کارشناسان وزارت بهداشت، نظام پزشکی و انجمن های آزمایشگاهی تشکیل می دهند، افزود: با تعرفه های مصوب ادامه کار برای آزمایشگاه های بیمارستان های خصوصی سخت بوده و متضرر خواهند شد زیرا آزمایشگاه های بیمارستانی به صورت شبانه روزی فعال بوده و تعطیلی ندارند لذا زحمت بیشتری متقبل شده و دستگاه های مصرفی نیز استهلاک بیشتری خواهند داشت.

صاحب الزمانی ادامه داد: تجهیزاتی که آزمایشگاه های بیمارستان های خصوصی  استفاده می کنند نیازمند قطعات بیشتری بوده  و هزینه ای که برای دستمزد پرسنل فنی پرداخت می کنند نسبت به سایر آزمایشگاههای خصوصی که داخل بیمارستان نیستند زیاد است.

وی با بیان اینکه قبل از تدوین کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات تعرفه آزمایشگاه ها در شیفت شب ۲۰ درصد بیشتر بود، تصریح کرد: با توجه به کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات این ۲۰ درصد دیگر  عرف نیست و مبنای کار اکنون کتاب است در حالی که این موضوع برحق بوده و در حال پیگیری است و کارهای کارشناسی روی آن انجام می شود تا گزارشی مبسوط در خصوص این ۲۰ درصد  و k اعلامی دولت به شورای عالی بیمه ارائه شود.



مهر




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: