کد خبر: ۶۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 19
شفا آنلاین>سلامت>دری گفت :بسیاری از داروسازان بخاطر حفظ اصول قانونی در جهت عرضه دارو مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند که هیچ نوع حمایت قانونی در جهت حفظ امنیت مالی و جانی آنها صورت نگرفته است.
به گزارش شفا آنلاین -محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران  با اشاره به اینکه در عرضه داروها با دو دسته  داروی  otc (بدون نسخه) و  داروهای نسخه ای مواجه هستیم اظهار داشت : فروش داروی بدون نسخه به این معنی نیست که این نوع داروها زیر نظر داروساز هم نبوده و به راحتی به بیمار عرضه می شود .

وی با اشاره به اینکه جنبه عمومی در ارائه این نوع داروها به بیمار صحت گفتار وی است ، افزود: در بیمارانی که سابقه بیماری آنها برای داروساز محرز است طبق قانون می توان دارو را برای مصرف 72 ساعت در اختیار بیمار قرار داد و زمانی که داروساز از بیوگرافی مریض هیچ نوع اطلاعی ندارد بر مبنای صداقت گفتار بیمار داروی مورد نیاز را در اختیارش قرار داده و با او وارد چالش نمی شود.

وی در خصوص افرادی که با ضرب و شتم اقدام به تهیه داروی خود از داروخانه ها می کنند اذعان داشت : وجود ناهنجاری های اجتماعی موجب شده تا برخی افراد که به مواد یا داروی خاصی اعتیاد دارند با توسل به زور و ضرب و شتم متصدی داروخانه اقدام به تهیه دارو کنند که این موضوع را بارها با تشکیلات انتظامی در میان گذاشته ایم اما متاسفانه مورد تمسخر قرار گرفته و تاکنون کاری به لحاظ فرهنگی و قانونی انجام نشده است.

دری با تاکید براینکه حمایت فرهنگی و قانونی از داروسازان در این زمینه صورت نگرفته است خاطرنشان کرد : باید زیرساختهای فرهنگی لازم فراهم شود تا داروساز جایگاهی داشته و اگر بنابر موازین قانونی به مراجعه کننده " نه " گفت مورد حمله واقع نشود.

دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه برخی از داروها مانند ریتالین  در اختیار همه داروخانه ها نیست تصریح کرد :خیلی از اقلام دارویی با کنترل و نظارت به داروخانه ها عرضه می شود و ناآگاهی افراد در این زمینه موجب کشمکش بین داروساز و بیمار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: