کد خبر: ۶۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 18
نقش انکار نشدنی ب 12 در خون سازی؛
شفا آنلاين:تغذیه>ویتامین ها-ویتامین ب 12 یکی از ضروری ترین انواع ویتامین ها برای حفظ سلامت بدن است که نقش مفید و موثری در ساخت DNA و گلبولهای قرمز خونی دارد.

به گزارش شفا آنلاين،معمولا افراد گیاهخوار و آنهایی که علاقه ای به مصرف منابع حیوانی ندارند،بیشتر در معرض کمبود ویتامین ب 12 و عوارض ناشی از آن مانند ضعف و کم خونی قرار می گیرند.


ضمن اینکه نوزادان آن گروه از مادرانی که گیاهخوار هستند نیز بیشتر از سایر نوزادان در معرض کمبود ویتامین ب 12 قرار دارند. از این رو، به افراد گیاهخوار توصیه میشود که برای پیشگیری از کم خونی ناشی از کمبود ب 12 ، شیر، تخم مرغ، پنیر و ماهی را در برنامه غذایی خود بگنجانند و فقط گوشت قرمز یا ماکیان را در صورت عدم تمایل، مصرف نکنند.

تپش قلب،افزایش سرعت تنفس، خستگی های مداوم، احساس سبکی سر، رنگ پریدگی،خونریزی های بی دلیل از لـثه ، درد شکم ، کاهش وزن و اسهال میتوانند از مهمترین علائم کمبود این ویتامین در بدن باشند.

 انواع گوشت ها و منابع حیوانی، سرشار از ویتامین ب 12 هستند،اما گاهی کمبود این ویتامین به قدری میشود که پزشک معالج شما مصرف مکمل های ب 12 را برایتان ضروری می داند.

مصرف مکمل های ویتامین ب 12 برای افراد خام گیاهخوار هم ضروری است.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: