کد خبر: ۶۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 17
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:
شفاآنلاین :اجتماعی >آسیب ها>قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تهران بیشترین میزان معتاد کارتن خواب را دارد و هنوز برای همه خرده فروشان مواد مجازات زندان نداریم.

به گزارش شفاآنلاین، علیرضا جزینی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در یک  نشست خبری در باشگاه خبرنگاران جوان، معتادان را به دو دسته دارای کارت درمان که بیمار محسوب می شوند و معتادان متجاهر کارتن خواب تقسیم کرد.

وی گفت:‌ طبق آماری که ما داریم، تعداد 15 هزار معتاد کارتن خواب در تهران داریم که از همه شهرهای دیگر بیشتر است و برای اسکان و نگهداری 6800 معتداد ظرفیت وجود دارد. البته در کنار نگهداری معتادان در کمپها باید برای آموزش و اشتغال آنان نیز اقدام شود.

وی تصریح کرد: در مجموع 2هزار و 225 نفر در این کمپ ها مشغول به کار شدند و طبق رایزنی هایی که با سازمان فنی و حرفه‌ای داشتیم، 15 رشته برای اشتغال آنها تعریف کردیم. 

جزینی ادامه داد: در قانون برای خرده فروشان مجازات زندان در نظر گرفته شده اما این مجازت برای همه خرده فروشان نیست و 50 گرم تریاک مجازات زندان در بر ندارد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: سال گذشته 300 لابراتور تولید شیشه شناسایی شد که از آنها 4 هزار کیلوگرم مواد مخدر صنعتی کشف و ضبط شد.

جزینی همچنین درباره فروش داروهای ترک اعتیاد در عطاری ها گفت: آ‌زمایشگاه نشان می دهد که این داروها به شیشه آلوده هستند و از نظر ما بهترین مکان برای درمان اعتیاد مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت هستند.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: جمع آوری معتادان کنار خیابان ها و اتوبان ها به اذن قاضی و آمادگی نیروی انتظامی نیاز دارد و مراکز نگهداری نیز باید آماده باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: