کد خبر: ۶۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۴ - 2015June 23
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس دبیرخانه ستادکشوری کنترل دخانیات هشدار داد: مصرف سیگار به عنوان یک عامل تحریک کننده حدود 3 تا 4 ساعت قبل از خواب موجب اختلال و بی خوابی فرد خواهد شد.

دکتر خسرو صادق نیت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: همچنین کیفیت خواب فرد نیزبا مصرف سیگار دچار اختلال می شود که این امر در افراد دچار بی خوابی منجربه تشدید مشکلاتشان می شود.

وی ادامه داد: بنابراین توصیه ما بر نکشیدن سیگار است اما در صورتی که برخی قصد کشیدن دارند به دلیل مشکلات خوابشان طی 3 تا 4 ساعت قبل از خواب سیگارنکشند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از روش های موثر برای کاهش مصرف سیگار بسته بندی ساده ویکسان است و دوم استفاده از تصاویر هشدار دهنده که این دو درکنار هم تأثیرزیادی در کاهش مصرف دخانیات خواهند داشت.

وی همچنین افزود: این تجربه کشورهایی بوده که توانسته اند به صورت موفق مصرف دخانیات را کاهش دهند حال در کشور ما قسمت اولش(یکسان و ساده سازی پاکت ها) صورت نگرفته و مسئله دوم (استفاده از تصاویر هشداردهنده) از تصاویری که وزارت بهداشت پیشنهاد داده متأسفانه کم اثرترین آنها کار شده است.البته طی بحث هایی که با وزارت صنایع داشتیم با هم به توافق رسیدیم که پاکت های سیگار یکسان و ساده سازی شده و از تصاویر موثرتر نیز استفاده گردد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شیما کاظمی
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
با سلام .
چرا کسانی که سیگاری هستند اگر بیدار باشند 5 - 4 ساعت سیگار نکشند علائم ترک در آنها به وجود می آید ولی اگه 9 - 8 ساعت که می خوابند و بیدار می شوند علائم ترک در آنها نیست ؟
مطلب خوب بود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: