کد خبر: ۶۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 16
شفا آنلاین>سلامت>افرادی که به دیابت مبتلا هستند در صورتیکه از نظر پزشک منعی برای روزه داری نداشته باشند، می‌توانند در ماه مبارک رمضان در ضیافت الهی شرکت کنند.
به گزارش شفا آنلاین - پیام فرهبخش متخصص تغذیه  بیان کرد: افراد دیابتی به 2 دسته تقسیم می‌شوند یک دسته افرادی که وابسته به انسولین هستند و دسته ی دیگر افرادی که به انسولین وابستگی ندارند. 

وی افزود: فرد دیابتی ای می‌تواند روزه بگیرد که انسولین استفاده نکند، در 3 ماه قبل از ماه رمضان افت قند را تجربه نکرده باشد و یا بالعکس افزایش شدید قند، فرد دچار عوارض دیابت مثل عوارض چشمی، کلیوی و عصبی نباشد و سابقه ابتلا به کمای دیابتی نداشته باشد و همچنین شاخص قند 3 ماهه ی بیمار دیابتی زیر 7 درصد باشد اگر این مسائل وجود نداشته باشد فرد با اجازه‌ی پزشک معالج می‌تواند روزه بگیرد. 

فرهبخش ادامه داد: با تشخیص روزه گرفتن افراد دیابتی این افراد در وعده سحر نباید در مصرف کربوهیدراتها افراط کنند و از مصرف قند و شکر ساده صرف نظر کنند. 

وی تاکید کرد: افراد دیابتی حتما در وعده سحر داروهای خود را مصرف کنند و به میزان کافی مایعات استفاده کنند و غذاهایی که می‌خورند قند پایینی داشته باشد. 

فرهبخش خاطر نشان کرد: مصرف زولبیا و بامیه با منع کامل برای این افراد است اما خرما در حد متعادل 1 تا 2 عدد ایرادی ندارد و همچنین خوردن ماست با یک قاشق چایخوری سبوس باعث احساس سیری می شود به شرطی که ماست کم چرب باشد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: