کد خبر: ۶۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 16
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به زودی نسخه نویسی الکترونیک راه اندازی می شود گفت: با طرح نسخه نویسی الکترونیکی منافع زیادی متوجه جامعه خواهد شد واجرای این طرح در کشور حرکتی به جلو است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر رسول دیناروند با بیان اینکه مقدمات این طرح سال گذشته کلید خورد افزود: اجرای این طرح قرار است در چند شهر بصورت پایلوت انجام شود.

وی اظهار داشت: بزرگترین منفعت عملیاتی شدن چنین طرحی، کاهش وصرفه جویی در هزینه ها و حتی بنا بر تجارب بین المللی حذف خطاهای پزشکی است که ممکن است در نگارش و یا خوانش نسخه باعث تجویز اشتباه و یا تداخلات دارویی را فراهم آورد.

دیناروند خاطرنشان کرد: نسخه الکترونیک اجازه نمی دهد خارج از تجویز پزشک دارو نویسی انجام شود به دلیل اینکه به محض صدور نسخه داروخانه از آن مطلع می شود و می تواند نسخه پیچی را آ غاز کند که سرعت نیز در این امر افزایش می یابد.

وی کسب اطلاعات جامع از وضعیت نسخه نویسی و نسخه پیچی کشور را از دیگر مزایای این نسخه الکترونیک عنوان کرد و افزود: قاعدتا مشکلاتی نیز در شهر های پایلوت شده وجود داشته و عدم همکاری های صد در صدی نیز متوجه طرح بوده است، اصولا پایلوت شدن چنین طرحی به همین منظور است.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: بیمه ها هم این طرح را قبول دارند و وزارت رفاه نیز قول همکاری داده و قرار است وارد این کار زار شوند.

وی تاکید کرد: زمانی که نسخه نویسی الکترونیک کامل شود قالب دفترچه های بیمه تغییر می کند، لذا با لوازم و مقتضیات الکترو نیکی، دیگر نیازی به دفترچه های بیمه به معنای کنونی وجود ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: