کد خبر: ۶۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 15
شفا آنلاين:جامعه پزشکی پزشکي>بیمه درمانی-معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت، باعث کنترل مصرف و هزینه های دارویی در کشور شد.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر رسول دیناروند، تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت ابعاد گسترده ای دارد که کنترل مصرف و هزینه های دارویی از جمله این اهداف بود، همچنین آنچه برای این هدف بزرگ در ذهن تداعی می شد کنترل نسخ از طریق الکترونیک بود که کاری بسیار سنگین، زمانبر و پر هزینه است و قرار است در چند شهر بصورت پایلوت انجام شود.

وی اظهار کرد: مقدمات این طرح در سال گذشته کلید خورد و در روزهای اخیر و در بازدیدی که از روند پیشرف کار یکی از این پایلوت ها داشتیم به رغم وجود مشکلات آن حوزه امیدواریم بزودی خبر راه اندازی نسخه الکترونیک را اعلام کنیم.

دیناروند گفت: بزرگترین منفعت عملیاتی شدن چنین طرحی، کاهش و حتی بنا بر تجارب بین المللی حذف خطاهای پزشکی است که ممکن است در نگارش و یا خوانش نسخه باعث تجویز اشتباه و یا تداخلات دارویی را فراهم آورد، همچنین منفعت بعدی این طرح که بر همگان آشکار است، صرفه جویی در هزینه هاست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نسخه الکترونیک اجازه نمی دهد خارج از تجویز پزشک دارو نویسی انجام شود به دلیل اینکه به محض صدور نسخ داروخانه از آن مطلع می شود و می تواند نسخه پیچی را آ غاز کند، همچنین سرعت نیز افزایش می یابد.

دیناروند کسب اطلاعات جامع از وضعیت نسخه نویسی و نسخه پیچی کشور را از دیگر مزایای این نسخه الکترونیک عنوان کرد و افزود: قاعدتا مشکلاتی نیز در شهر های پایلوت شده وجود داشته  و عدم همکاری های صد در صدی نیز متوجه طرح بوده است. همچنین اصولا پایلوت شدن چنین طرحی نیز به همین منظور است و بیمه ها هم این طرح را قبول دارند و همکاران وزارت رفاه قول همکاری داده اند و قرار است وارد این کارزار شوند کارهایی نیز مختص آنها وجود دارد که در حال انجام است و وزارت بهداشت و شخص وزیر نیز پیگیر است. 

وی در پایان تاکید کرد: زمانی که نسخه نویسی الکترونیک کامل شود عملا فرمت دفتر چه های بیمه تغییر می کند، لذا با لوازم و مقتضیات الکترونیکی، دیگر نیازی به دفترچه های بیمه به معنای کنونی اش وجود ندارد.



مهر




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: