کد خبر: ۶۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 14
به بهانه روز جهانی آگاهی از بد رفتاری با سالمندان؛
شفا آنلاين:سلامت>سلامت سالمندان- دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آگاهی از بد رفتاری با سالمندان، 15 ژوئن 2015 برابر با 25 خرداد ماه جاری گفت افزایش سن جمعیت جهان، ضرورت ترویج و دفاع از حقوق سالمندان را دوچندان کرده است وانتظار می رود تا سال 2050 بیست درصد از جمعیت جهان را افراد سالمند تشکیل دهند
متن کامل پيام بان کی مون به شرح زیر است:

اين موضوع كه افراد متعلق به نسل های گذشته غالبا مورد غفلت و بد رفتاری واقع می شوند، حقيقتی نگران كننده و تاسف بار است. عموما اين واقعيت تلخ توسط گروه های اصلی جامعه ناديده گرفته می شود. اين در حالی است كه افزايش سن جمعيت جهان، ضرورت ترويج و دفاع از حقوق سالمندان را دوچندان کرده است وانتظار می رود تا سال 2050 بیست درصد از جمعيت جهان را افراد سالمند تشكيل دهند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای رفع اين بی عدالتی، 15 ژوئن را بعنوان "روز جهانی آگاهی از بد رفتاری با سالمندان" برگزيده است. این يادبود ساليانه کمک کرده است تا در مورد مسائلی كه زمانی ممنوع شناخته می شدند بحث های نوظهوری در جهان آغاز گردد. اين در حاليست که افراد گرد هم جمع می شوند تا از حقوق سالمندان جهت داشتن زندگی عاری از خشونت و بد رفتاری حمايت كنند.

بد رفتاری با سالمندان تصوير پرستاری بی عاطفه را برای بسياری تداعی می كند كه قربانی او را به درستی نمی شناسد. در حالیکه اين مسئله اسفناك وجود دارد، غالبا این افراد خانواده هستند که مرتكب خشونت می شوند كه شامل بی توجهی و سوء استفاده روانی، مالی و جسمی است. مطالعات نشان داده اند كه عواملی از قبيل سن، جنسيت و استقلال خطر بد رفتاری را بالا می برد و زنان بیشترین تعداد قربانیان را تشکیل می دهند.

سازمان ملل متحد در اين روز با همكاری شركای خود در سراسر جهان فعاليت هايی را جهت يافتن راه حل سازمان دهی می كند و ما از تمامی مردم می خواهيم تا از اين تلاش ها حمايت كنند.

معمولا جرم ناراحت كننده بدرفتاری با سالمندان بی سرو صدا و مخفیانه رخ می دهد كه پاسخی رسا و عمومی به آن بسيار مهم است. بياييد قصد خود را برای پايان دادن به اين مشكل به عنوان بخشی از تلاش های گستره خود جهت فراهم آوردن زندگی با عزت برای همه تحكيم بخشيم.



خبرآنلاین




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: