کد خبر: ۶۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۴ تير ۱۳۹۴ - 2015June 25
معاون آموزشی بیمارستان فارابی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفاآنلاین :معاون آموزشی بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی،به تشریح دلایل شایع ترین بیماری هایی پرداخت که کاهش دید را در پی دارد.

دکتر ساسان مقیمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: شایع ترین علل کاهش دید در ایران ناشی از آب مروارید، عیب عینک اصلاح نشده، بیماری های شبکیه و آب سیاه است،.

وی ادامه داد: در واقع امکان دارد که مقداری از الگوی کاهش دید در ایران با الگوی موجود در کل دنیا نیز متفاوت باشد که طبق مطالعات عیب عینک اصلاح نشده در ایران زیاد است.

فوق تخصص گلوکوم اظهار کرد: در مورد بیماری آب مروارید خوشبختانه کاهش دید برگشت پذیر بوده و کاهش دید ناشی از آن با عمل جراحی نیز برطرف می شود. حال آن که یکی از علل کاهش دید که با دارو و عمل جراحی بر طرف نمی شود آب سیاه است.

به گفته مقیمی برای آب سیاه باید بر اساس دستورالعمل ها غربالگری خاصی انجام شود تا بیماران بعد از 40 سالگی به صورت مداوم و منظم نیز تحت معاینه چشم پزشکی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: بیماری های شبکیه هم انواع مختلفی دارد اما یکی از علل شایع آن که در حال حاضر موجب افزایش کاهش دید شده دیابت است که با توجه به افزایش شیوع آن و تغییراتی که در تغذیه کشور ما در حال رخ دادن است اختلال شبکیه نیز شایع شده و افراد مبتلا نیازمند معاینه مکرر و منظم هستند.

به گفته معاون آموزشی بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی، درمان به موقع هر یک از بیماری های مذکور حائز اهمیت است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: