کد خبر: ۶۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۴ - 2015June 29
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هشدار داد:
شفا آنلاین- رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بی خوابی را در چند نوع دانست و هشدار داد: در این امر به طور جدی باید از خود درمانی نیز جلوگیری کرد زیرا مشکلات جدی در پی خواهد داشت.

دکتر خسرو صادق نیت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در حقیقت نوعی از بی خوابی در شروع یا در تداوم خواب است. یعنی فرد به صورت مکرر یا زودتر از زمان دل خواه از خواب  بیدار می شود، یا به رغم خوابیدن به اندازه کافی اما باز هم از کیفیت خوابش راضی نیست.

وی درباره مهم ترین عوارض بی خوابی اظهار کرد: در صورت جدی بودن علل بی خوابی،این مشکل می تواند بر سلامت فرد نیز اثر بگذارد.عارضه دیگر بهم خوردن کیفیت بیداری در طی روز است که کاهش تمرکز، اشتباهات در تصمیم گیری و... را در پی خواهد داشت.

فلوشیپ اختلال های خواب خاطرنشان کرد: در واقع کاهش تمرکز و اشتباه در تصمیم گیری موجب حوادث جدی مانند تصادفات رانندگی، حوادث شغلی و... می شود.ضمن این که بر بیماری های اعصاب و روان نیز تأثیرگذار است و موجب تشدید آنها خواهد شد، مانند تحریک پذیری، افسردگی و...

وی یادآور شد: بی خوابی می تواند در برخی از بیماری های جسمی هم تأثیرگذار باشد و درمان برخی از بیماری ها را با مشکل مواجه کند.

وی همچنین افزود: برخی از بی خوابی هایی که به دنبال شب کاری و شیفت کاری ایجاد می شود نیز می تواند همزمان و همراه با برخی بیماری های جسمی جدی مانند بیماری های قلبی- عروقی، گوارشی و... باشد.

به گفته صادق نیت بی خوابی در دوران بارداری، زایمان زودرس و نارسایی های جنینی را در پی خواهد داشت.

وی هشدار داد: در مورد بی خوابی نکته مهم اینستکه  فرد باید از خود درمانی به طور جدی امتناع کند. زیرا خود درمانی و استفاده از داروهای خواب آور بدون توجه به علت بیماری، مشکلات را تشدید می کند .زیرا فرد دیرتر درمان شده و حتی گاهی به دارویی هم وابسته می شود که در این صورت مشکلات نیز دو چندان خواهند شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: